• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
5
رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس؛

تقویت صنعت گردشگری شیراز مد نظر منتخبان ششمین دوره شورای شهر شیراز باشد

  • کد خبر : 22698
  • 02 مرداد 1400 - 21:36
تقویت صنعت گردشگری شیراز مد نظر منتخبان ششمین دوره شورای شهر شیراز باشد
عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: تقویت و توجه به صنعت گردشگری به عنوان یکی از مزیت های اصلی توسعه شهر شیراز، مورد توجه شورای ششم این کلان شهر قرار گیرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، سهراب شرفی امروز شنبه در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته این اتاق که با موضوع برگزاری نشست هم اندیشی فعالان صنعت گردشگری کلان شهر شیراز با منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، بیان کرد: شیراز یک شهر جهانی است که در ابعاد مختلف مزیت هایی مختلفی از جمله گردشگری مذهبی، اکوتوریسم، سلامت، جاذبه های مکمل و گردشگری رویداد برای جذب گردشگر دارد و رویکرد این دوره از شورای شهر و شهرداری باید تقویت این صنعت در شهر شیراز باشد.
وی به گردشگری باید به عنوان یک صنعت آینده ساز و ثروت آفرین توجه شود افزود: محوریت قرار گرفتن صنعت گردشگری در استان فارس اقدام و ظرفیت ارزشمندی برای توسعه بخش های دیگر و ثروت آفرینی در این استان است و این درحالی است که اگر به این صنعت در استان و شیراز توجه نشود بسیار متضرر خواهیم شد.
شرفی با تاکید بر اینکه شیراز نیاز به تحول و نوآوری در صنعت گردشگری دارد و فعالان بخش خصوصی باید در این زمینه وارد میدان شوند اظهارداشت: بافت تاریخی شهر شیراز به تنهایی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری این شهر و استان فارس است.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی که شرایط برای حضور گردشگران مناسب نیست نباید موجب شود که ما از این صنعت در استان غافل شویم بلکه باید زیر ساخت های این صنعت در استان را تقویت کنیم تا در زمان حضور گردشگران بتوانیم از آنها بهره برداری کنیم.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: انتظار این است که شهرداری و شورای شهر شیراز در دوره جدید بنای فعالیت های خود را بر تقویت صنعت گردشگری بگذارند و بنا داریم در آغاز راه فعالیت منتخبان این دوره، نشست هم اندیشی با حضور نخبگان حوزه گردشگری استان جهت ارائه پیشنهادها و نظرات در خصوص تقویت این صنعت در شیراز برگزار کنیم.
شرفی عنوان داشت: در حوزه گردشگری استان باید چشم انداز این صنعت کاملا روشن باشد و تمام حرکت ها بر مبنای برنامه ریزی مدون و منسجم، استراتژی مشخص و بهره گیری از نظر نخبگان این صنعت در کلان شهر شیراز برنامه راهبردی تدوین و بر اساس آن حرکت شود در غیر این صورت فعالیت ها ابتر خواهد ماند.
وی با بیان اینکه موانع موجود برای تقویت صنعت گردشگری در سیستم مدیریت شهر باید رفع شود افزود: اگر مسئولان و تصمیم گیران به این باور برسند که صنعت گردشگری در آینده می تواند در توسعه و تولید ثروت در استان بسیار موثر باشد، بیش از امروز برای تقویت آن تلاش می کردند.
شرفی بیان کرد: وضعیت امروز اقتصاد و فقر جامعه حاصل بی تدبیری، بی توجهی و بی تفاوتی برخی مدیران در سطوح مختلف است و در شرایطی هستیم که این بی تفاوتی ها از سوی مردم پذیرفته نیست.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان نسبت به مزیت های گردشگری وتورسیم‌ در شهر شیراز و استان فارس بی توجه و هستند و در مقابل رشد برخی از بخش ها موضع دارند اظهارداشت: جای تاسف است که برخی از مدیران استان و شهر شیراز نسبت به مسایل و مشکلات این کلان شهر کمتر توجه می کنند و از شهر جهانی شیراز وشهرت ان بهره کافی نمی برند همچنان در بسیاری از زمینه ها در حوزه گردشگری دچار عقب ماندگی و کم توجهی شده است.
شرفی ادامه داد: اگر بخش دولتی نمی تواند کاری از پیش ببرد نباید ایجاد کننده مانع بر سر راه فعالیت بخش خصوصی شود و این در حالی است که بخش خصوصی و تشکل ها نیز باید مصمم شوند و روحیه مطالبه گری نسبت به دستگاه های دولتی را افزایش دهند تا بیش از این فرصت های شهر و مردم از بین نرود.
وی عنوان کرد: ما در اتاق بازرگانی فارس برای توسعه استان و صنعت گردشگری فارس و شیراز در کنار بخش دولتی و خصوصی هستیم تا بتوانیم با بهره گیری از پتانسیل ها و خرد جمعی به هدف نهایی که توسعه استان است، برسیم.
شرفی تصریح کرد: باید با همدلی و خرد جمعی غبار غفلت از فضای خاموش ایجاد شده در صنعت گردشگری استان زدوده شود و کمیسیون گردشگری اتاق نقش حمایتی و مطالبه گری خود را از بخش دولتی و خصوصی ایفا می کند و در این زمینه نگاه ما شفاف، منتقدانه و منصفانه خواهد بود.
در این جلسه سایر فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری به بیان دیدگاه ها و انتظارات خود از منتخبان شورای شهر شیراز پرداختند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=22698

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.