• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

شورای پنجم ۱۰ مصوبه بزرگ با موضوع شفافیت و عدم تخلف داشته است

  • کد خبر : 21689
  • 23 تیر 1400 - 6:40
شورای پنجم ۱۰ مصوبه بزرگ با موضوع شفافیت و عدم تخلف داشته است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اقداماتی که در زمینه شفافیت و پاسخگویی در این دوره انجام شد در طول ۲۲ سال گذشته بی سابقه بوده و این گفته را می‌توان با اعداد و ارقام ثابت کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر«سید عبدالرزاق موسوی» در آئین تقدیر از نمایندگان یاوران شورای شهر در مناطق یازده‌گانه شیراز با تاکید بر اقدامات و مصوبات اثرگذار شورای پنجم، اظهار داشت: ما ۱۰ مصوبه مهم در خصوص شفافیت، مبارزه با فساد و تخلف و تعارض منافع داشتیم، در حالی که در ۲۲ سال گذشته با وجود ۴ هزار و ۵۰۰ مصوبه حتی یک مورد هم به این موارد اختصاص نیافته است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عملکرد صادقانه و شفاف شورای پنجم، عنوان داشت: آنچه در طول خدمت مهم است این است که ما صادقانه کار کنیم و احساس کنیم آنچه از دستمان بر آمده دریغ نکرده‌ائیم و اگر هم کاری ناتمام مانده، در بضاعت ما نبوده است.
موسوی با اشاره به مصوبه‌های شورای شهر با موضوع شفافیت و به طور خاص مصوبه اخیر شورا در خصوص آرای صادره در کمیسیون ماده صد، گفت: پل‌ها، خیابان‌ها و پارک‌ها ساخته می‌شوند اما آنچه اهمیت دارد این است که ما بدانیم در شهر چه می‌گذرد، چه میزان بودجه داریم و این بودجه در کجا و چطورهزینه می‌شود؛ در این صورت است که مشخص می‌شود ریشه‌های تبعیض کجاست؛ چرا که نظام سالم اداری و اقتصادی در گرو شفافیت و تقویت نظارت و مشارکت آگاهانه و همگانی است.
وی با تاکید بر اینکه اگر دغدغه کار داشته باشیم و بر این اصل پایبند باشیم کارمان اثرگذار است، تصریح کرد: دغدغه سالم کار کردن سبب می‌شود که شما نگران کار باشید، اگرچه ممکن است شیوه کار کردن هر شخص با دیگری متفاوت باشد.
موسوی با بیان این مطلب که هیچکدام از ما نباید خودمان را از هر خطایی مبرا بدانیم و دیگران را مقصر؛ اضافه کرد: نمونه چنین رفتارهای خودخواهانه‌ای را ما در ایام انتخابات دیدیم؛ آنهایی که به خود اجازه دادند حتی به جای خدا تصمیم بگیرند و به فردی بگویند پایبند به اسلام هست یا خیر.
رئیس شورای پنجم شیراز با تاکید بر اینکه قانون می‌گوید اگر کسی رد صلاحیت شده باید دلایل آن مستند در اختیار شخص قرار گیرد، تصریح کرد: «آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است»؛ شورای پنجم سالم عمل کرد و امید داریم شورای ششم بتواند بهتر از ما عمل کرده و به شهر خدمت کند.
وی با اشاره به مصوبات شورا با محوریت کمک و مساعدت به گروه‌های هدف نیازمند، عنوان داشت: جهت‌گیری کمک‌ها و مساعدت‌هایی که شورا در این دوره داشت، توجه به طبقات محروم و رعایت عدالت اجتماعی و ارزش‌های بنیادین نظام بود؛ به عنوان نمونه در مصوبه مساعدت به کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم و یا مصوبه مساعدت به دختران بی‌‎سرپرست، مساعدت‌ها بسیار اثرگذار و قابل مشاهده بود.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه مطرح کردن این موضوع در فضای مجازی نیز باعث می‌شود کسی جرات ایجاد فساد نداشته باشد، افزود: این بزرگترین و ماندگارترین کاری است که در شورای پنجم بستر آن فراهم شد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری و شورای شهر در این دوره با وجود گرفتاری‌های مالی پروژه‌ها را به خوبی پیش برده و شهر را اداره کردند، عنوان داشت: تلاش شهردار و تیم دست‌اندرکار همراه او در اجرای پروژه‌ها به ویژه در این دو سال و با وجود محدودیت‌های کرونایی قابل تقدیر است.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: بنده در کنار قدرشناسی از زحمات شهردار شیراز و مجموعه‌ی شهرداری، بیشتر از هر شخص دیگری به آنها نقد هم دارم و علناً نیز مطرح کرده‌ام اما انصاف و عدالت مسأله دیگری است، گفت: شهردار و مدیران شهرداری در این شرایط خاص و سخت که بی سابقه بود، خوب کار کرده‌اند.
وی با اشاره به موضوع استخدام و جذب نیروهای شهرداری و با تاکید بر اینکه شورای پنجم شهرداری را با ۷ هزار نیرو تحویل گرفت و امروز با ۶ هزار و ۹۵۰ نفر تحویل می‌دهد، بیان داشت: در این دوره تنها ۳۰۰ نفر وارد بدنه شهرداری شدند در حالی که در دوره قبل نزدیک به هزار و پانصد نفر به شهرداری اضافه شدند؛
بنابراین نیروی انسانی شهرداری در دوره پنجم در مجموع کاهش یافته است.
او با اشاره به فعالیت یاوران شورا و خدمات آنها در این دوره، گفت: یاوران شورا اقدامات بزرگ و ارزنده‌ای انجام داد‌ه‌اند؛ همین که شهرداری و شورا را با وجود امکانات حداقلی شورا، وادار به پاسخگویی در مسائل مختلف شهری کردند، ارزشمند است.
موسوی در پایان با تاکید بر لزوم قدردانی از زحمات تمام گروه‌ها به ویژه یاوران شورا، تصریح کرد: توصیه من این است که تلاش کنیم از هرکسی که کوچکترین قدمی برای اصلاح امور برداشته است قدردانی کنیم چرا که در این صورت خدمات ادامه‌دار خواهد بود و این به خیر و صلاح همه ما هست.
پایان/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21689

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.