• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
​معاون شهردار شیراز خبر داد

ثبت ۶۶هزار درخواست توسط شهروندان در سامانه شهروندسپاری طی سال ۹۹

  • کد خبر : 20049
  • 06 خرداد 1400 - 5:16
ثبت ۶۶هزار درخواست توسط شهروندان در سامانه شهروندسپاری طی سال ۹۹
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: با توجه به اجرایی شدن فاز دوم پروژه شهروند سپاری خدمات ثبت درخواست پروانه، پایانکار، عدم خلاف ساختمان و استعلام آپارتمان مسکونی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می شود.

 مهندس جواد بهادری هدف از اجرای این پروژه را ارائه خدمات باکیفیت، ایجاد تسهیل، تسریع، شفاف سازی و رضایت هرچه بیشتر شهروندان بیان کرد و گفت: اجرای فاز دوم پروژه شهروند سپاری از ابتدای سال گذشته(۹۹) در شهرداری شیراز آغاز شد.
وی افزود: شهروندان در سال گذشته با استفاده از سامانه شهروند سپاری ۶۶هزار درخواست خود را به صورت غیر حضوری و الکترونیکی ثبت کرده اند و حدود ۵۶درصد از مراجعات حضوری به شهرداری های مناطق کاهش یافته است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد: قبلاً شهروندان جهت ثبت درخواست امور مربوط به شهرسازی، استعلام بانکها، دفاتر اسناد رسمی و سایر ادارات، به صورت حضوری به شهرداری های مناطق مراجعه و نسبت به ارائه مدارک و پرداخت هزینه های مربوطه اقدام و پس از رفت و برگشت های متعدد پاسخ خود را دریافت می کردند اما امروز با راه اندازی سامانه شهروند سپاری، این امکان در هرساعت از شبانه روز جهت ثبت درخواست، بارگذاری مدارک، مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی و صدور پاسخ استعلام آپارتمان مسکونی در فاصله زمانی ۲ساعت تا حداکثر ۲روز فراهم شده است.
وی افزود: همچنین شهروندان می توانند جهت استعلام ساختمان های مسکونی ویلایی، آپارتمانهای غیر مسکونی و صنفی و استعلام زمین از خدمات این سامانه استفاده کنند.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: در طول یک سال گذشته مجموعاً بیش از ۶۶ هزار درخواست توسط شهروندان در سامانه شهروند سپاری ثبت گردیده است که ۳۷هزار و ۲۴۲ ثبت درخواست مربوط به استعلام آپارتمان های مسکونی بوده است که ۱۰۰درصد پاسخ داده شده است. 
بهادری اضافه کرد: ۱۷هزار و۸۵۷ ثبت درخواست مربوط به استعلام غیر از آپارتمان‌ها ی مسکونی، پنج هزار و۷۴۰ ثبت درخواست پروانه، دوهزار و۹۳۰ ثبت درخواست پایانکار و دو هزار و۳۰۲درخواست عدم خلاف در سامانه شهروند سپاری درمدت یاد شده انجام شده است.
وی در پایان یادآور شد: شهروندان با مراجعه به آدرس اینترنتی eshahr.shiraz.ir با ورود به سامانه شهروند سپاری شهرداری شیراز از انواع خدمات غیر حضوری و الکترونیکی استفاده و از مراجعه و تردد غیر ضرور به شهرداری های مناطق، خصوصاً در این ایام بیماری کرونا پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20049

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.