• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
8
​رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز:

چندین هکتار از ارتفاعات پل گچی طعمه حریق شد

  • کد خبر : 19258
  • 28 اردیبهشت 1400 - 16:14
چندین هکتار از ارتفاعات پل گچی طعمه حریق شد
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: آتش‌سوزی گسترده در ارتفاعات پل گچی در انتهای شهرک خوشرو چندین هکتار از مراتع را طعمه حریق کرد.

محمدهادی قانع با اشاره به اینکه صبح امروز گزارش آتش‌سوزی در ارتفاعات حوالی پل گچی از طریق تماس شهروندان به سامانه ۱۲۵ اعلام شد، اظهار کرد: به علت گستردگی حریق تیم اطفا از ایستگاه‌های ۱۴ ، ۵ و ۳ به همراه ۱۸ آتش نشان و تجهیزات مخصوص خود را به محل حادثه رساندند.
وی با بیان اینکه این حریق در مساحت زیادی از مراتع به دلیل شعله باز در مجاورت پوشش گیاهی خشکیده ایجاد شده و با توجه به استعداد محیطی محل حادثه، شعله‌های آتش به سرعت گسترش یافت، افزود: پس از رسیدن به محل، به دلیل شرایط، ارتفاع کوه و عدم دسترسی به شعله‌ها از طریق خودروهای عملیاتی، تیم اطفا حریق با تجهیزات مخصوص به صورت پیاده خود را به محل آتش‌سوزی رساندند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه استعداد محیطی محل هر لحظه شعله‌های حریق گسترده‌تر و اطفای آن را برای تیم عملیاتی دشوارتر می‌شد، اظهار کرد: آتش‌نشانان با تلاش همه جانبه خود ، بعد از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه، شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.
وی در خصوص حریق در مراتع و زمین‌های خالی هشدار داد و گفت: با افزایش دما گیاهان خودرو و فصلی پوشیده شده در ارتفاعات و تپه‌ها خشک شده و تبدیل به پوشال‌هایی می‌شود که مستعد آتش‌سوزی بوده و با کوچک‌ترین شعله و جرقه‌ای دچار حریق می‌شوند.
قانع افزود: آسیب زدن به طبیعت، آسیب وارد کردن به خود ما است، با توجه به حریق های متعدد مربوط به مراتع در چند روز گذشته شهروندان باید بیش تر از قبل در حفظ منابع طبیعی دقت کرده و ناایمنی ها مربوط به حریق باغات و فضای سبز را در جهت کاهش حوادث به سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19258

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.