• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
​معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعلام کرد

افتتاح ده پروژه بزرگ شهری با اعتبار بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹

  • کد خبر : 19144
  • 01 اردیبهشت 1400 - 14:37
افتتاح ده پروژه بزرگ شهری با اعتبار بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز که بصورت آنلاین برگزار شد، در خصوص عملکرد سال ۱۳۹۹ این حوزه گفت: پروژه تقاطع چندسطحی شهید رودکی، بزرگراه مهندسین، تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور، توسعه‌ی زیرگذر گلستان، پل دکتر خدادوست، تقاطع استاد بهمن بیگی و پل چپگرد دلگشا از جمله پروژه هایی است که با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال در سال گذشته به بهره برداری رسید.

مهندس صالحی با اشاره به اجرای نهضت آسفالت که با هدف بهسازی معابر در سطح شهر شیراز انجام شد خاطر نشان کرد:  در سال ۹۹ بیشترین آمار اجرای آسفالت را در مقایسه با ۵ سال پیش از آن داشته ایم و با وجود افزایش چشمگیر قیمت قیر، بالغ بر ۴ میلیون و ۱۴۰ هزار مترمربع از معابر شیراز آسفالت شد. همچنین در حال بررسی و تأمین قیر مورد نیاز برای اجرای فاز دوم نهضت آسفالت با عنوان نهضت آسفالت محلات هستیم.
معاون شهردار شیراز درباره پروژه های در دست اجرای شهرداری نیز گفت: فاز ۳ بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی با ۶ و نیم کیلومتر طول بزرگترین پروژه شهرداری است و عملیات کوه برداری و انفجارات سنگین انجام شده و پیشرفت آن ۷۵ درصد است.
مهندس صالحی ادامه داد: از سال ۹۶ تا ۹۹ تعداد ۱۳ تقاطع غیرهمسطح در شهر اجرا شده است و تا اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه امسال شاهد افتتاح پروژه های متعددی خواهیم بود.
وی درباره آخرین وضعیت ساختمان مرکزی شهرداری تصریح کرد: بعد از رکود چند ساله، در سال ۹۹ و طی همکاری شهرداری با پیمانکار در سال جاری توانستیم برنامه ریزی مدونی برای پیشرفت پروژه داشته باشیم و امروز در بخش تأسیسات مکانیکی و برقی در حال تجهیز ساختمان هستیم و امیدواریم تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ساختمان آماده شده و برخی از معاونت ها در این ساختمان مسقر شوند و خدمات لازم و بهتری را به شهروندان ارائه دهند.
صالحی درباره پردیس سینمایی جوان نیز گفت: این پروژه در سال ۹۹ دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است. برای تجهیز این پروژه فرهنگی در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار هستیم که بتوانیم اواخر تیرماه یا اوایل مردادماه نمایش فیلم را در سالن ها داشته باشیم.
وی درباره تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت نیز گفت: این پروژه به چهار زیر پروژه بزرگ تعریف شده و پیشرفت آن قابل قبول است و امیدواریم در مرداد ماه زیر بار ترافیکی برود. هر چند زمانبندی افتتاح پروژه ۲۴ ماهه است که با برنامه ریزی ویژه پروژه ۱۱ ماهه تعریف شده است.
معاون شهردار شیراز درباره پروژه پل صداقت در سطح منطقه ۹ گفت: طی همکاری با شهرداری این منطقه  پروژه پل صداقت با هدف توسعه منطقه به بهره برداری خواهد رسید. هم اکنون این پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم در خرداد ماه بصورت ۱۰۰ درصد تکمیل و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
وی درباره تقاطع سعدی – خرامه نیز گفت: این پروژه در مهرماه سال ۹۹ شروع شد و به دلیل موقعیت خاص خود جهت رفاه شهروندانی که از این مسیر به سمت بهشت احمدی تردد دارند تلاش می شود در روز شیراز به بهره برداری برسد.
صالحی درباره پروژه شیب شکن چمران در راستای کنترل سیلاب روی رودخانه خشک گفت: این پروژه از تابستان آمادهٔ بهره برداری خواهد بود.
وی با اشاره به احداث اولین فرهنگسرای معلولین در بوستان جوان گفت: با توجه به زمانبندی و تأمین اعتبار عملیات سازه ای آن تا پایان نیمه اول سال به طول انجامیده و پس از آن نوبت تجهیز این فرهنگسرا می رسد.
 وی از اجرای اسکلت بتنی ساختمان پلیس راهور به عنوان دیگر پروژه تکمیل شده این معاونت خبر داد.
باغ ایرانی، باغ موزه هنر، پل رودخانه ای مولوی و بزرگراه امام خامنه ای دیگر پروژه های مهمی بود که معاون شهردار شیراز به آن ها اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19144

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.