• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7
​معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

مدت زمان توقف پشت چراغ قرمز کاهش می یابد

  • کد خبر : 18067
  • 22 فروردین 1400 - 6:35
مدت زمان توقف پشت چراغ قرمز کاهش می یابد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: سیستم مدیریت هوشمند تقاطعات(SCATS) در ١٩ تقاطع محدوده مرکزی شهر شیراز نصب و از نیمه فرودین راه اندازی شد.

مسعود طهماسبی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری بهینه شهرداری شیراز از سامانه های هوشمند خاطر نشان کرد:هدف از اجرای این طرح، روان سازی ترافیک و کاهش مدت زمان توقف خودروها پشت چراغ قرمز اجرایی شده است.
وی با تشریح جزییاتی از این طرح افزود: این پروژه که در یک مسیر دارای چندین تقاطع اجرا می شود از طریق سنسورهای تعبیه شده در چهار سمت تقاطع، حجم خودروها به صورت هوشمند محاسبه و موج سبز در طول مسیر ایجاد و مدت زمان توقف خودروها پشت چراغ قرمز کاهش می یابد. با اجرایی شدن این طرح «موج سبز» با کنترل هوشمند چراغ‌های راهنمایی و عدم دخالت عامل انسانی انجام می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به موقعیت جغرافیایی اجرای این طرح که بر اساس نظرات کارشناسان تدوین شده افزود: این پروژه در تقاطعات بولوارهای سیبویه، استقلال، امیرکبیر و خیابان های انقلاب، قصردشت، شوریده شیرازی و بعثت اجرا شده است.
طهماسبی در بخش دیگری سخنانش به طرح شناسنامه دار کردن مسیرهای دوچرخه سواری به عنوان یکی از اقدامات مهم در شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه یاد کرد و گفت: تا پایان سال گذشته در حدود  ۴۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر شیراز تأمین شده و امید می رود تا روز شیراز یعنی در اردیبهشت ماه سال جاری به رکورد شگفت انگیز ۵۰۰ کیلومتر برسیم.
وی با اشاره به سهم‌های مشترک مسیرهای دوچرخه سواری با سایر مسیرها، یادآور شد: دنبال آن هستیم که سهم مسیرهای ویژه دوچرخه را از محورهای مشترک افزیش دهیم. برای این کار نخست باید مسیرهای دوچرخه در کل شهر را توسعه دهیم تا دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی سهم خودش را در سبد سفرهای درون شهری پیاده کند؛ به گونه ای که طی ۵ سال به سهم ۳ درصدی دوچرخه سواری در مدل حمل و نقل برسیم.
معاون شهردار شیراز در پایان پیرامون نظارت بر مسیرهای دوچرخه سواری به وسیله دوربین‌های نظارت تصویری گفت: در کنار نظارت‌ها باید تلاش کنیم که عدم تردد خودرو یا موتورسیکلت در مسیرهای دوچرخه سواری تبدیل به مطالبه مردمی شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18067

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.