• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10
​معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خبر داد؛

تلاش برای بهره برداری از فاز سوم پروژه بزرگراه «سپهبد شهید سلیمانی» در پایان بهار ۱۴۰۰

  • کد خبر : 13742
  • 13 دی 1399 - 16:56
تلاش برای بهره برداری از فاز سوم پروژه بزرگراه «سپهبد شهید سلیمانی» در پایان بهار ۱۴۰۰
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اجرای عملیات احداث فاز سوم پروژه بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی (کوهسار مهدی سابق)، گفت: امیدواریم تا آخر بهار ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از خبرگزاری شبستان از شیراز مهندس اسماعیل صالحی گفت: این پروژه سه فاز بوده که فاز اول آن اکنون به بهره برداری رسیده و فاز دوم بزرگراه آیت الله محلاتی است و فاز سوم هم این بخشی است که در حال بازدید هستیم و عملیات عمرانی روی آن شکل می گیرد.
 
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه دو تونل دوقلو از سمت صدا و سیما و از سمت قصردشت اجرا شده است، تاکید کرد: بعد از این یک تونل دوقلو در فاز سوم آغاز کرده ایم و در طول مسیر در حال احداث است، چهار پل ایجاد شده که نمونه آن پل های «دینکان»، «منصورآباد» و «دره آباد» است.
وی با اشاره به اینکه در طول مسیر فاز سوم هم ۳۳ آب راه بزرگ هم احداث شده است، یادآور شد: از ۶ و نیم کیلومتر فاز سوم،  سه و هشت دهم کیلومتر آن آماده آسفالت ریزی است.
صالحی با یادآوری این مطلب که دو تونل ۸۰ و ۱۱۰ متری در طول مسیر در نظر گرفته شده که الان مشغول حفاری آن هستیم، افزود: این تونل ها به جهت حفاظت و حراست از چاه آب و باغ های منطقه «پشت مله» و «محمودیه» در نظر گرفته شد که با تغییر الگوی مسیر سعی کردیم خسارتی به باغ ها و چاه وارد نشود و با انحراف مسیر سعی شده مشکلی برای باغ های مذکور پیش نیاید.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عملیات راه سازی، ترانشه برداری و انفجارات برای کوه بُری به خوبی در حال انجام است و در این فاز از پروژه در حال حاضر ۱۱ کارگاه مجزای از هم، در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: بیش از ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی اعم از «لودر»، «بولدوزر»، «بیل مکانیکی»، «هیدروهمر» و «راسول» برای حفاری تونل و … در این فاز در حال فعالیت هستند که برخی از این ماشین آلات راهسازی به صورت نادر در استان وجود دارد اما در این کارگاه فعالیت می کنند.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰۰ نفر در این کارگاه ها فعالیت دارند، تاکید کرد: طول کل مسیر ۱۲ و نیم کیلومتر است و این مسیر ابر پروژه ای محسوب می شود که بار ترافیکی را از دروازه قرآن و بلوار «جمهوری اسلامی» به سمت شهرک های غرب شیراز جابجا می کند و به راحتی خودروها از دروازه قرآن با ایجاد یک رینگ ترددی به سمت ورودی شیراز از سمت بوشهر و ابتدای بلوار «امیرکبیر» تردد کنند.
صالحی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان پیرامون چهارراه «قصردشت» و تکمیل رینگ پیرامونی هم گفت: فعلا برای چهارراه «قصردشت» برنامه ای در دستور کار نیست ولی قطعا در آینده باید اقداماتی شکل گیرد تا این رینگ تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه در رابطه با بحث تملک فاز سوم با همکاری دادستانی کار را حل و فصل کردیم و اهالی «منصورآباد» و «پشت مله» همکاری خوبی داشتند، افزود: این بزرگراه کمک خوبی برای دسترسی ها در بحث پدافند غیرعامل است و امیدواریم تا آخر بهار سال ۱۴۰۰ این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به اینکه با تکمیل فاز سوم، این بزرگراه از سوی دیگر به سمت بزرگراه «حسینی الهاشمی» منتهی می شود، اظهار کرد: حجم عملیاتی که در ۱۵ ماه گذشته و در این ۶ و نیم کیلومتر شکل گرفته، سه برابر هفت سال گذشته است.
اسماعیل صالحی با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه از ابتدای سال ۹۰ آغاز شد، تاکید کرد: سخت ترین بخش کار این پروژه در فاز سوم قرار داشت که بخش تملک و کوه بُری روی داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13742

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.