• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9
افتتاح رسمی یک پروژه بزرگ در ناحیه سه با حضور استاندار فارس؛

درخشش لاله های سرخ در روستای شاپورجان

  • کد خبر : 13384
  • 09 دی 1399 - 19:32
درخشش لاله های سرخ در روستای شاپورجان
بالندگی و توسعه هر کشوری متاثر از سرمایه های انسانی آموزش دیده خلاق و نخبه کشور هست. اگر به دنبال توسعه رفاه و آسایش مردم هستیم، می بایستی از رهگذر آموزش و پرورش عبور کنیم.

محمد کماندار مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه پس از ارائه گزارش کوتاهی از وضعیت دانش آموزان، همکاران و قضاهای آموزشی این ناحیه در سخنان خود خطاب به حضار گفت:پس از عرض تسلیت ایام سوگواری خانم فاطمه زهرا(س)، درود می فرستم بر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و آرزوی سلامتی و بهروزی دارم برای رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای،  به خدمات شایسته و ماندگار دولتمردان تدبیر و امید، خاصه جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور و تمامی دستگاه های خدمتگذار جمهوری اسلامی، ادای احترام دارم. از مردم شجاع و بزرگواری که پنج هزار متر زمین را برای ساخت این بنای زیبا، طی مدت زمان ۲۴ ساعت در اختیار ما قرار دادند نیز بسیار ممنون و متشکرم. البته بخشی از کارهای اجرایی پروژه در دست آماده سازی است که از استاندار عزیز خواهش می کنم دستور اقدامات لازم را مبذول دارند.

امسال برای اولین بار دبیرستان دخترانه و دبیرستان پسرانه به شکل جداگانه در منطقه شاپورجان راه اندازی خواهد شد.  ما در بخش های روستایی ۱۱ پروژه داریم. برای این پروژه ها، نزدیک به ۱۴۲ میلیارد تومان هزینه در طول سه سال صرف شده است. اما همچنان نیازمند کلاس ها و مدارس دیگری برای پوشش دانش آموزان این منطقه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز در ارتباط با موفقیت های این ناحیه در سطح استان و کشور افزود:بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز این ناحیه در کنکور رتبه های زیر ۳۰۰۰ آورده اند. راهیابی دانش آموزان به المپیاد جهانی ریاضی از دیگر افتخارات ما بوده. با وجود این که این منطقه از لحاظ وضعیت معیشتی بسیار ضعیف است اما کسب مقام برتر جهانی اختراع و کسب مقام برتر جهانی جشنواره نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی را در کارنامه خود داریم.کسب رتبه های زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری ۹۹ – ۹۸ و ۶۱۶ رتبه زیر هزار در سال تحصیلی  ۹۹ – ۹۸ تنها بخش کوچکی از افتخارات ناحیه سه بوده است. در حوزه ابتدایی، انتصاب نیروهای جوان با انگیزه و شایسته در پست‌های مدیریت و معاونت مدارس و تالیف درسنامه آموزشی از جمله موفقیت های چشمگیر بوده است. همچنین ثبت اختراع توسط دانش آموزان هنرستانی و پژوهش های برتر ما در سطح کشور، دلیلی بر توانمندی دانش آموزان و نیروهای فعال این ناحیه است.

کماندار ادامه داد:ما در زمینه کمبود نیرو با مشکلات و چالش های جدی روبرو هستیم. اما همان تعداد از فرهنگیان ما، اعم از مدیران، دبیران و همکاران اداری، از بهترین های استان هستند. نیروهایی که با کیفیت بالای آموزشی  توانسته اند کارهای شاخصی را عرضه کنند. طراحی کتاب ریاضی برای کل کشور و موفقیت گروه های آموزشی ما در سطح استان، موفقیت ورزشکاران ما در کسب عناوین جهانی و توفیق همکاران و دانش آموزان در بخش برنامه های قرآنی نیز از افتخارات ما در ناحیه سه می باشد.

مهندس سرفراز موصلی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز طی سخنرانی خود گفت:امروز انشاءالله به دست مبارک استاندار محترم و همراهی تک تک عزیزان این پروژه به افتتاح می‌رسد. یکی از دغدغه‌های حضرتعالی مبنی بر رسیدگی به مسائل فضای آموزشی جنوب شیراز و مناطق محروم شیراز در حال به نتیجه رسیدن است. انشاءالله روند رو به رشد ساخت و ساز فضاهای آموزشی تداوم خواهد یافت. در این منطقه و در همین سه سال اخیر غریب به ۱۱ پروژه شروع شده که بخش در حال اجا و بخشی به نتیجه رسیده که امیدواریم در جلسات بعد به یمن حضور شما عزیزان افتتاح شود.

موصلی در رابطه با کارهای صورت گرفته در چند سال اخیر افزود:در سه چهار سال اخیر و در اصل از ۸ سال گذشته، استارت کارهای ما زده شد و عارها به تحقق رسید و انشاءالله تداوم پیدا خواهد کرد. قطعاً این دو هزار فضای آموزشی تخریبی که در اول دولت در استان فارس داشتیم و با تلاش‌های عزیزان به ۶۸۰ پروژه الان رسیده، حتماً تا پایان سال افتتاح خواهد شد. امیدواریم این سرعت عمل در بحث رفع مشکلات فضای آموزشی تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:نتیجه وفاق و همدلی که در استان فارس و در بین دستگاه های اجرایی، منجر به راه اندازی امور و رفع نیازهای ایجاد شده در بخش آب، برق، گاز، مخابرات و امور عمرانی بود. از استاندار محترم، فرماندار فرهنگ دوست، دستگاه های اجرایی شهرستان شیراز، نیروهای نظامی و انتظامی و همکارانم در آموزش و پرورش ناحیه سه که در راه اندازی این پروژه ما را یار و یاور بودند نیز صمیمانه قدردانی می کنم. همچنین از مردم صبور و تلاشگر منطقه کمال تشکر را دارم که در تمام موارد، پیگیری و دقت نظر خود را دریغ نکردند. انشاءالله افتتاح و راه اندازی این پروژه برای اهالی شاپورجان و روستاهای همجوارمبارک باشد.

در پایان مراسم، آموزشگاه ۱۵ کلاسه لاله های سرخ روستای شاپورجان به دست استاندار فارس افتتاح و به اهالی این بخش اهدا شد.

گفتنی است بخش های مختلف این بنای آموزشی توسط مدعوین مورد بازدید قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13384

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.