• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
​معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز:

پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی به صورت الکترونیک ثبت و اخذ می شود

  • کد خبر : 13328
  • 08 دی 1399 - 17:41
پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی به صورت الکترونیک ثبت و اخذ می شود
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر در سامانه شهروندسپاری امکان ثبت و اخذ پاسخ استعلام آپارتمان های مسکونی، ثبت درخواست استعلام غیر از آپارتمان های مسکونی، ثبت درخواست پروانه، پایان کار و عدم خلافی امکان پذیر است و درخواست های آپارتمان های مسکونی به صورت الکترونیک و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان انجام می شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، بهادری بیان کرد: سال گذشته یکی از فازها مبنی بر استعلام آپارتمان‌های مسکونی را در دستور کار قرار دادیم و به میزان ۵٧ درصدی حضور فیزیکی شهروندان را در شهرداری کاهش دادیم. فاز دوم مربوط به استعلام‌های غیر آپارتمانی است و فاز سوم نیز مربوط بهزکارتابل شهروندی است که در دست بررسی است.
وی اضافه کرد: بیش از یک  دهه است که مطالعات این موضوع انجام شده اما در یکی دو سال گذشته به طور جدی وارد این موضوع شدیم و به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا تلاش کردیم که این مهم را تحقق ببخشیم.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: طرح برتر مسابقه طراحی و معماری”پل زندگی” شیراز انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی این سازه با هدف رفع گسست ایجاد شده بین باغ‌های قصردشت و چمران آغاز خواهد شد.
جواد بهادری افزود: رویکرد مشارکت پذیری در مسابقه طراحی و معماری “پل زندگی” شیراز به واقع عملیاتی شد و با این مسابقه سعی شد با نگاهی ملی فراخوان داده شوده و موضوع طراحی این پل به مسابقه گذاشته شود که ۱۷۰ طرح به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و هیات داوران در پی ارزیابی انجام شده طرح برتر را در این مسابقه انتخاب کردند.
وی ادامه داد: در روزهای آتی، طراحی برتر پل زندگی شیراز مشخص و به زودی عملیات اجرایی این سازه با اتصال بین چمران شمالی و جنوبی آغاز خواهد شد تا فضای سبز و پهنه باغات قصردشت با حرکت انسان پیوند خورده و گسستی که بین این باغ‌ها به سبب ساخت بلوار چمران ایجاد شده بود، برطرف شود.
وی، با بیان اینکه شهرداری‌ها از دهه ۷۰ به صورت مستقل و با درآمدهای عمومی شهر را اداره می کنند، افزود: در شرایط کرونایی کنونی وقفه‌ای در طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز ایجاد نشده است.
بهادری ادامه داد: پروژه‌های نیمه کاره و بزرگ دوره قبلی مدیریت شهری شیراز ظرف ۲ سال از مدیریت شهرداری فعلی به اتمام رسیده و تکمیل شده است.
وی، همچنین به تکمیل بزرگراه مهندسین، تقاطع ایمان جنوبی و کمربندی و تقاطع شهیدان یغمور اشاره و بیان کرد: در دوره مدیریت شهری فعلی شیراز، با توجه به ویژگی‌های این کلانشهر شیراز، رویکردی نرم تر و انسان محور بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به مبحث حضور انسان در شهر به عنوان یک اصل مهم بیشتر پرداخته شد.
وی اضافه کرد: نگاه انسان محوری با علوم انسانی تنیده شده است و پیچیدگی خاصی خود را دارد و همراه کردن متخصصان این حوزه و افکار عمومی، مسائلی زمان بر است و در سال ۹۹ تحقق این شعار بیشتر مورد توجه شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز بوده است.
بهادری، از محور پیاده دروازه قرآن تا بافت تاریخی و قدیم شیراز که در حال اجراست و توسعه اطراف آرامگاه سعدی به عنوان پروژه‌های شاخص انسان محوری شیراز یاد کرد و افزود: اجرای طرح ساماندهی سعدیه آغاز و در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حدود ۱۶ هکتار از باغ‌های گروه یک شیراز در چمران جنوبی تا پایان سال ۹۹ احیا خواهد شد که این اقدامی بی‌سابقه است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به تملک یک باغ ١٠ هکتاری در محور بلوار امیرکبیر جاده بوشهر، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه این مهم جزو تعهدات شهرداری نبود اما باغ تملک شد و با رویکرد باغ ایرانی در هفته شیراز(اردیبهشت ١۴٠٠) به بهره برداری می‌رسد.
بهادری اضافه کرد: سال گذشته عکس برداری هوایی از شهر و محدوده شیراز به وسعت ١٠۵ هزار هکتار انجام شد و در حال تبدیل آن به نقشه‌ای پایه برای جایگزینی با نقشه‌های فعلی هستیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13328

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.