• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
10

کنترل بیماری کووید۱۹ و بازگشت به شرایط عادی با تقویت و استمرار فعالیت های در حال اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی

  • کد خبر : 13304
  • 08 دی 1399 - 9:03
کنترل بیماری کووید۱۹ و بازگشت به شرایط عادی با تقویت و استمرار فعالیت های در حال اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی
ناظر کشوری ویژه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در نشست ارزیابی روند اجرای این طرح در استان فارس عنوان کرد: تقویت و استمرار فعالیت های در حال اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می تواند در کنترل بیماری و بازگشت به شرایط عادی کمک کننده باشد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، در نشست ارزیابی روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که به میزبانی سپاه فجر استان برگزار شد، ناظر کشوری ویژه این طرح در بازدید از روند اجرای طرح در شیراز، گفت: اگر چه وزارت بهداشت بر اساس قانون، تولیت و حاکمیت سلامت مردم را دارد، اما این طرح نشان می دهد که برای دستیابی به اهداف سلامت همه باید در کنار هم باشیم.

دکتر «امیراحمد اخوان» افزود: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دارای یک سری مولفه هایی است که از توان وزارت بهداشت به تنهایی خارج بوده و می توان گفت که تنها ۲۰ درصد از اجرای این طرح در اختیار حوزه بهداشت بوده و برای دستیابی به اهداف تعریف شده، فعالیت ها و همکاری های بین بخشی خیلی قوی نیاز است.

او با بیان اینکه حضور سازمان هایی نظیر سپاه، بسیج، هلال احمر، آموزش و پرورش و بسیاری از ارگان های دیگر، تاکیدی بر مشارکتی بودن این طرح است، افزود: خوشبختانه همکاری سپاه و بسیج در این طرح بسیار مطلوب و چشمگیر بوده و انتظار می رود، تمامی ارگان های مرتبط، از تمامی پتانسیل در اختیار استفاده کند.

دکتر اخوان تاکبد کرد: مشخص است که وضعیت ابتلا و مراجعه مردم با پیش از آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار تفاوت کرده است، اما مردم نباید دچار ساده انگاری و عادی انگاری شرایط شوند.

رمز موفقیت استان فارس در حوزه پیشگیری و درمان موفق؛ همکاری بین بخشی، مشارکت مردمی و سیاست گذاری های استانی به موقع و صحیح
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: همکاری دانشگاه و سپاه فجر استان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ منحصر به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نبوده و از ابتدای شیوع بیماری، این همکاری در بهترین حالت ممکن انجام شده است.

دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: بی شک، رمز موفقیت استان فارس در حوزه پیشگیری و درمان موفق بیماران که بارها مورد تایید وزیر بهداشت و مسوولان وزارت بهداشت قرار گرفته، ناشی از همکاری بین بخشی، مشارکت مردمی و سیاست گذاری های استانی به موقع و صحیح است.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با داشتن ۲۶۹۵ واحد ارائه کننده خدمات بهداشتی شامل مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت، بزرگترین شبکه بهداشتی کشور را داراست.

دکتر همتی اضافه کرد: افتخار تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز این است که در طرحی که مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است، با سپاه فجر استان همکاری تنگاتنگ و صمیمانه ای را دارند.

معاون بهداشت دانشگاه اعلام کرد: ردگیری ۳۰۰۱ بیمار از سوی کادر مجموعه سلامت فارس در بسیج و بررسی ۹۲۸ فرد در تماس نزدیک با افراد بیمار از سوی تیم های مراقبتی و انجام ۷۴۳ تست سریع تشخیص بیماری کووید ۱۹ نشانی بر این همکاری است.

هم افزایی توان طرفین در مقابله با ویروس کرونا با امضای ۴ تفاهم نامه سپاه فجر فارس با دانشگاه علوم پزشکی شیراز

سرهنگ «محمدرضا رجبی» معاون عملیات سپاه فجر استان فارس نیز در این نشست به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
در ادامه معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس نیز در این نشست بر آغاز همکاری سپاه فجر استان در کنترل بیماری کووید ۱۹ پیش از ابلاغ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد و امضای ۴ تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز را موجب هم افزایی توان طرفین در مقابله با ویروس کرونا دانست.

سرهنگ «علی محمد محمدی» افزود: پس از ابلاغ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، این طرح، محور فعالیت های مقابله ای با بیماری کووید ۱۹ قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13304

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.