• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

استقبال چشمگیر شهروندان از دوچرخه های اشتراکی

  • کد خبر : 13255
  • 07 دی 1399 - 4:25
استقبال چشمگیر شهروندان از دوچرخه های اشتراکی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: امروز کاربران دوچرخه های اشتراکی به ۷۲ هزار نفر افزایش یافته است و بیش از ۴۲۰۰ سفر در روز با استفاده از آن‌ها انجام می‌شود که معادل استفاده از هزار تاکسی است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مسعود طهماسبی در همایش تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل، گفت: تحولات مثبتی در حوزه گسترش زیرساخت‌ها و ناوگان حمل و نقل در سطح کلانهشر شیرار صورت گرفته است.
وی با تبریک هفته حمل و نقل به برخی از اقداماتی که در این حوزه صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: در سالیان اخیر ۱۸۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده و مذاکراتی برای خرید اتوبوس‌های جدید نیز در دستور کار است.
او با اشاره به موفقیت‌های شهرداری شیراز در زمینه گسترش خطوط ریلی، اظهار کرد: در سالیان اخیر بیست ایستگاه مترو در قالب خط یک قطارشهری شیراز احداث شده و این در حالی است که عملیات احداث خط دو با طول ۱۵ کیلومتر از میانرود تا میدان آزادی دستور کار است و عملیات ریل گزاری ۱۰ کیلومتر ان تانجام شده است.
معاون شهردار شیراز خبر از تداوم عملیات عمرانی در حوزه خط سوم قطار شهری شیراز داد و بیان داشت: عملیات عمرانی این محور از سمت شهرک گلستان در حال انچام است.
طهماسبی اقدامات انجام شده از سوی مدیریت کلانشهر شیراز در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه را تحسین برانگیز ارزیابی کرد و افزود: شهرداری شیراز در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم ورود کرده و امیدواریم با ارائه تسهیلات لازم شاهد تحولات مثبتی در این زمینه باشیم.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به همکاری شایسته پلیس فارس با مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: شیراز تنها کلانشهری در ایران است که آمار تصادفات طی ۵ سال اخیر روند کاهشی داشته است. ما از آمار ۲۳۰ کشته تصادفات رانندگی به ۱۳۰ قربانی رسیده ایم و و امید میرود با افزایش تعاملات بین دستگاهی شاهد کاهش هرچه بیشتر این معضل باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز افزایش تعداد دوربین‌های و نظارت جهت ایمن سازی شهر موثر ارزیابی کرد و بیان داشت: تعداد دوربین‌های نظارتی تا پایان سال ۲ برابر خواهد شد و نظارت‌های میدانی بر‌ای ساماندهی خودرو‌های حمل بار سنگین و نیمه سنگین نیز افزایش می‌یباد.
طهماسبی به استقبال چشمگیر شهروندان شیراز از پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی اشاره کرد و افزود: امروز کاربران دوچرخه های اشتراکی به ۷۲ هزار نفر افزایش یافته است و بیش از ۴۲۰۰ سفر در روز با استفاده از آن‌ها انجام می‌شود که معادل استفاده از ۱۰۰۰ تاکسی است. همچنین ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه داریم که در آینده نزدیک به دو برابر افزایش می‌یابد.

شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز هم با اشاره به انتخاب نمایندگان رانندگان اتوبوس برای پیگیری مشکلات آن‌ها، گفت: در حال حاضر خط ۲ مترو به سرعت در حال اجراست و با راه اندازی ٣ ایستگاه به به بهره برداری می‌رسد. البته امیدواریم در کنار شهرداری، استانداری هم به عنوان نماینده عالی دولت در زمینه تامین هزینه‌های این بخش ما را یاری کند.
نواب قائدی افزود: یکی از مشکلاتی که چند سالی است با آن مواجه هستیم به عدم کمک دولت در خرید اتوبوس باز می‌گردد. سه ضلعی خرید اتوبوس متشکل از مردم، دولت و شهرداری است و در این میان دولت چندسالی است که هیچ کمکی در این زمینه نکرده است.
 
او ادامه داد: مردم نیز با مشکلات مالی دوچندانی روبرو هستند و از آن‌ها هم سهم کمی دریافت می‌شود و در واقع ٨۵ درصد حمل و نقل اتوبوس بر دوش شهرداری است. در کنار این‌ها به دلیل مشکلات تحریم هم کار نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی سخت‌تر شده است.
او تصریح کرد: حوزه ترافیک سه بخش دارد که یکی آماده سازی زیر ساخت‌ها است که شهرداری از گذشته تا کنون به ویژ در رینگ‌های شهری اقدامات خوبی انجام داده است. مورد دوم به فرهنگسازی باز می‌گردد و سومین مورد هم رعایت قانون از سوی شهروندان است.
 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: همچنین شهرداری به تنهایی نمی‌تواند همه این مشکلات را حل کند و نیازمند کمک از سوی تمامی بخش‌ها هستیم و باید همه نهاد‌ها در این حوزه مشارکت کنند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: ما بر این باوریم که نباید در همه جا تقاطع احداث کرد. چرا که سازه‌های عظیم بتنی اغتشاشات بصری ایجاد می‌کند و احداث تقاطع در همه محور‌ها به معنای بستر سازی شهر برای جولان خودرو‌ها است.
قائدی با بیان این که مدیریت شهری جدا از پلیس راهور نیست و با تمامی سازمان‌ها در تعامل هستیم، بیان کرد: از ۷ ماه قبل تا کنون بیش از سه میلون متر مربع آسفالت در شهر اجرا شده و پیش بینی می‌کنیم که دو میلیون متر مربع آسفالت دیگر هم در شهر اجرا شود، اما از شهروندان تقاضا داریم تا همه مشکلات شهر و کمبود در حوزه‌های دیگر دیگر را به حساب مدیریت شهر ننویسند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13255

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.