• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
6

مصوبات یکصد و شصتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 11579
  • 16 آذر 1399 - 14:37
مصوبات یکصد و شصتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز
یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در بررسی دستورکارهای این جلسه که ۱۶ آذرماه برگزار شد، طرح کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا، درباره حذف لوپ جنوب غربی تقاطع غیرهمسطح غدیر (سرداران- مدرس) به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید و بر این اساس، شهرداری شیراز مکلف شد که اقدامات لازم را برای اصلاح آن، در طرح تفصیلی انجام دهد.
همچنین اعضای شورای شهر درباره طرح یک فوریتی درخصوص تهیه دستورالعمل نحوه پرداخت حقوق و مزایای نیروی انسانی که از کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا به صحن ارسال شده بود، تبادل نظر کردند؛ بر این اساس مقرر شد شهرداری شیراز ظرف مدت حداکثر دو هفته از تاریخ ابلاغ، شیوه‌نامه نحوه پرداخت حقوق و مزایای نیروی انسانی شهرداری را تهیه کرده و به شورا ارائه کند.
در ادامه بررسی دستورکارهای این جلسه، لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز، درباره تأمین هزینه ساماندهی ۳ هزار نفر معتاد متجاهر متکدی و غیرمتکدی ارائه شد؛ در این لایحه عنوان شده است که این افراد در مراکز مورد تأیید سازمان بهزیستی به مدت ۴ ماه و با مبلغ بودجه ۱۰۸ میلیارد ریال نگهداری شوند.
شورای شهر شیراز در این خصوص موضوع را با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک ارسال کرد.
شورای شهر شیراز در ادامه، به لایحه شهرداری در خصوص سند راهبرد مدیریت پایدار فضای سبز شیراز پرداخت که در نتیجه آن، مقرر شد این موضوع بر اساس مطالعات بازنگری طرح جامع فضای سبز شهر شیراز، برای بررسی مجدد به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بازگردانده شود.
طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره ساماندهی کشاورزانی که محصولاتشان امکان ارائه در میوه و تره‌بار دارد، دیگر دستور کار این جلسه شورا بود که با توجه به هم‌پوشانی این طرح با تفاهم‌نامه نحوه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی گواهی‌شده و استاندارد، این موضوع از دستور کار خارج و بایگانی شد.
دیگر دستور کار این جلسه به طرح کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات، درباره تهیه سند راهبردی مدیریت پروژه ها، بودجه، اهداف و برنامه‌های شهرداری شیراز (PMIS) اختصاص یافت که برایند این بررسی بازگرداندن موضوع به کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر بود تا نتیجه این طرح ظرف مدت دو هفته مجدداً به صحن شورا ارائه شود.
در ادامه، موضوع اصلاح طرح ایجاد خانه شهریاران جوان به خانه مشارکت نوجوانان و جوانان محله و بررسی طرح اصلاحی نیز به دلیل عدم تصویب مصوبه کمیسیون، از دستور خارج و بایگانی شد.
همچنین نامه رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا، درباره تعیین نام مکانی به نام دانشمند شهید محسن فخری‌زاده برای بررسی مجدد به کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا بازگردانده شد.
دیگر دستور کار این جلسه معرفی دو نفر از اعضای شورا پیرو نامه شهرداری شیراز برای عضویت در شورای سیاست‌گذاری جشنواره تجارب کارکنان و مدیران شهرداری شیراز بود که سعید نظری و سولماز دهقانی بدین منظور انتخاب شدند.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=11579

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.