• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9
رئیس انجمن ملی انجیر ایران؛

رونمایی از سایت ملی انجیر ایران

  • کد خبر : 10463
  • 27 آبان 1399 - 16:22
رونمایی از سایت ملی انجیر ایران
رئیس انجمن ملی انجیر ایران از رونمایی سایت ملی انجیر ایران خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس، کمال یدالهی با اشاره به رتبه نخست استان فارس در تولید انجیر کشور گفت: صادرات انجیر یکی از ظرفیت‌های استان فارس محسوب می‌شود که راه اندازی این سایت در بحث صادرات انجیر سهم بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه ثبت برند ملی و بین المللی انجیر استان و استهبان و بسته‌بندی مناسب در صادرات انجیر فاکتور مهمی قلمداد می‌شود خاطر نشان کرد: در کنار این فاکتور ارتقاء سطح دانش تخصصی تولید کنندگان و صادرکنندگان در این حوزه حائز اهمیت می‌باشد.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد کل انجیر خشک کشور در حوزه استهبان، داراب، نی‌ریز و جهرم تولید می‌شود، گفت: برندسازی بین المللی یک اصل مهم برای حضور و بقا در بازارهای جهانی است.
رئیس انجمن ملی انجیر ایران و مدیرعامل باغداران فارس اضافه کرد: سایت ملی انجیر در راستای افزایش هم‌افزایی بین صادرکنندگان انجیر در استان و کشور و توسعه صادرات این محصول راه اندازی شده است.
رئیس انجمن ملی انجیر ایران عنوان کرد: صادرات انجیر نیاز به بسته‌بندی استاندارد و بهداشتی، شناخت بازارهای هدف در کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی و تسهیل زیرساخت‌ها دارد که سایت ملی انجیر یکی از گام‌های اساسی این چشم‌انداز است.
یدالهی با اشاره به اینکه کشورهای آسیای میانه نیز می‌تواند بازار خوبی برای صادرات انجیر کشور باشد تصریح کرد: ۳۶ واحد بسته‌بندی انجیر در استان فارس فعالیت دارد که بر اساس آمار منتشر شده در سال گذشته بیش از ۴۷ میلیون دلار انجیر از استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10463

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.