خیرالله خادمی چهارشنبه سوم خرداد در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه اصلی کازرون – کنارتخته بیان کرد: این پروژه شامل محور جدید کازرون -به کنارتخته به عنوان بخشی از محور شیراز به کازرون – بوشهر به طول ۲۲ کیلومتر و محور کنارتخته به دالکی به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز به بوشهر به طول ۱۰.۵ کیلومتر است.
او ادامه داد: این محورها علاوه بر تسهیل سفر بین استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت سفر، با توجه به نبود کمربندی در کازرون، به کاهش ترافیک درون شهری این شهر کمک بسیاری خواهد کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قطعه اول این محور به طول ۳.۲ کیلومتر شامل تونل محرم و پرتالهای ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی راههای طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده هستیم.
خادمی، حجم عملیات خاکی این محور را افزون بر ۲ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: ۹۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ۳۵ هزار متر مکعب بتن، ۹۳ هزار تن آسفالت و ۵۸۰ تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز – کازرون – بوشهر است.
او همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته – دالکی به طول ۱۰.۵ کیلومتر نیز گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان های فارس و بوشهر است و تکمیل آن علاوه بر کوتاه شدن۱۰ کیلومتر از مسیر دسترسی این استانها، افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: محور کنارتخته -دالکی ۲۱ کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۲ دستگاه تونل به طول ۵۲۸ متر و ۷۰ متر، یک دستگاه پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر و ۴ کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل ۲ دستگاه پل به طول ۱۷۰ متر و ۱۳۲ متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه هستیم.
خادمی عنوان کرد: برای ساخت مسیر مذکور نیز یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۷ هزار متر مکعب اساس و زیراساس انجام خواهد شد و و ۵۴ هزار متر مکعب بتن، ۴۵ هزار تن آسفالت و سه هزار و ۱۰۰ تن آرماتور در آن به کار خواهد رفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای راه اصلی کازرون – کنارتخته به طول ۳۲.۵ کیلومتر و محور کنارتخته – دالکی به طول به طول ۱۰.۵ کیلومتر، بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است.
انتهای پیام