• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور؛

احداث راه کازرون-کنارتخته تسهیل کننده تردد بین فارس و بوشهر است

  • کد خبر : 64575
  • 04 خرداد 1402 - 0:01
احداث راه کازرون-کنارتخته تسهیل کننده تردد بین فارس و بوشهر است
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: با اجرا و بهره برداری از این محور ۳۲.۵ کیلومتری راه اصلی کازرون – کنارتخته، تردد بین دو استان فارس و بوشهر تسهیل خواهد شد.

خیرالله خادمی چهارشنبه سوم خرداد در مراسم آغاز عملیات اجرایی راه اصلی کازرون – کنارتخته بیان کرد: این پروژه شامل محور جدید کازرون -به کنارتخته به عنوان بخشی از محور شیراز به کازرون – بوشهر به طول ۲۲ کیلومتر و محور کنارتخته به دالکی به عنوان بخشی از محور ترانزیتی شیراز به بوشهر به طول ١۰.۵ کیلومتر است.

او ادامه داد: این محورها علاوه بر تسهیل سفر بین استان فارس و بوشهر و کاهش مسافت سفر، با توجه به نبود کمربندی در کازرون، به کاهش ترافیک درون شهری این شهر کمک بسیاری خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: قطعه اول این محور به طول ۳.۲ کیلومتر شامل تونل محرم و پرتال‌های ورودی و خروجی تونل در دست ساخت است و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی راههای طرفین تونل و یک دستگاه تقاطع در این محدوده هستیم.

خادمی، حجم عملیات خاکی این محور را افزون بر ۲ میلیون متر مکعب برشمرد و گفت: ۹۷ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس، ۳۵ هزار متر مکعب بتن، ۹۳ هزار تن آسفالت و ۵۸۰ تن آرماتور از دیگر احجام اجرایی در این بخش از محور شیراز – کازرون – بوشهر است.

او همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بخشی از محور کنارتخته – دالکی به طول ١۰.۵ کیلومتر نیز گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ارتباطی میان استان های فارس و بوشهر است و تکمیل آن علاوه بر کوتاه شدن۱۰ کیلومتر از مسیر دسترسی این استان‌ها، افزایش ایمنی و توسعه همه جانبه منطقه را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: محور کنارتخته -دالکی ۲۱ کیلومتر است که بخشی از مسیر در گذشته به بهره برداری رسیده و امروز نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی ۲ دستگاه تونل به طول ۵۲۸ متر و ۷۰ متر، یک دستگاه پل بزرگ به طول ۱۸۰ متر و ۴ کیلومتر محور دسترسی به فاریاب شامل ۲ دستگاه پل به طول ۱۷۰ متر و ۱۳۲ متر بر روی رودخانه در این بخش از پروژه هستیم.

خادمی عنوان کرد: برای ساخت مسیر مذکور نیز یک میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۳۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۵۷ هزار متر مکعب اساس و زیراساس انجام خواهد شد و و ۵۴ هزار متر مکعب بتن، ۴۵ هزار تن آسفالت و سه هزار و ۱۰۰ تن آرماتور در آن به کار خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای راه اصلی کازرون – کنارتخته به طول ۳۲.۵ کیلومتر و محور کنارتخته – دالکی به طول به طول ١۰.۵ کیلومتر، بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=64575

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.