سید مهدی هاشمی ضمن اشاره به آمار این اداره کل در زمینه جانمایی، تثبیت و صدور اسناد املاک و اراضی وقفی استان تصریح نمود: جانمایی بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۸۵ هکتار از این املاک و اراضی در بانک جامع کاداستر استان از ابتدا تا کنون که بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آن تثبیت گردیده و صدور ۲ هزار و ۲۵۵ سند جهت موقوفات در سال گذشته حاکی از عزم جدی ادارات ثبتی تابعه این اداره کل در حفظ و حراست از مالکیتها در این زمینه است.
با حضور جمعی از مسؤلان اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس در دفتر مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه این استان و به منظور بررسی عملکرد سال گذشته و هم اندیشی جهت تداوم تعامل در زمینه امور فیمابین نشستی برگزار گردید.
در این جلسه راهکارهای سرعت بخشی و تسهیل در فرایند مستند سازی موقوفات بررسی گردید و طرفین بر تداوم همکاری تا حصول نتایج مطلوب تأکید نمودند.
حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با قدردانی از عملکرد ادارات ثبتی فارس، مستند سازی املاک و اراضی وقفی را مهم ترین راهکار تثبیت مالکیت و برنامه ای راهبردی در کوتاه نمودن دست متعرضان دانست.
در ادامه این نشست سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس ضمن اشاره به آمار این اداره کل در زمینه جانمایی، تثبیت و صدور اسناد املاک و اراضی وقفی استان تصریح نمود: جانمایی بالغ بر ۲۷ هزار و ۷۸۵ هکتار از این املاک و اراضی در بانک جامع کاداستر استان از ابتدا تا کنون که بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار آن تثبیت گردیده و صدور ۲ هزار و ۲۵۵ سند جهت موقوفات در سال گذشته حاکی از عزم جدی ادارات ثبتی تابعه این اداره کل در حفظ و حراست از مالکیتها در این زمینه است.
وی ابراز داشت: با توجه به تکالیف مندرج در قانون جامع حد نگار مبنی بر لزوم تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری و با هدف تسریع در این فرایند از ابتدای سال جاری نسبت به اطلاع رسانی به مالکین جهت انجام این امر مبادرت نمودیم و تشریک مساعی ادارات و سازمان های دولتی جهت ارائه نقشه های مالکیت املاک و اراضی تحت تملک مطابق با استانداردهای کاداستر و در سامانه شمیم به ادارات ثبت تسهیل گر و لازمه انجام بهینه این فرایند است.
مدیرکل ثبت فارس افزود: به عنوان امانتدار واقفان خود را موظف به پاسداری از موقوفات دانسته و جدیت در مستند سازی و صدور اسناد این املاک و اراضی را در دستور کار داریم و در صورت همگامی مطلوب ادارات اوقاف، ادارات ثبت نسبت به صدور این اسناد اقدام خواهند نمود.
در ادامه این جلسه حاضرین به تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات موجود پرداخته و راهکارهایی ارائه گردید.