• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 21 - محرم - 1446
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
0
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس؛

راه‌اندازی میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در فارس

  • کد خبر : 97063
  • 21 خرداد 1403 - 20:08
راه‌اندازی میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در فارس
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با توجه به توانمندی‌های گسترده استان در حوزه خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مختلف و در راستای بهره‌برداری مطلوب از این ظرفیت‌ها با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و به دنبال آن توسعه اقتصادی، میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی در استان راه‌اندازی شد.

مرتضی شریفی امروز، ۲۱ خردادماه در نخستین جلسه میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی استان فارس بیان کرد: تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی استان فارس در سال ۱۳۸۱، پس از حضور فعال مدیران صنعتی و دست‌اندرکاران و مشاورین پایه‌ریزی شد.

وی افزود: این تشکل بر اساس قانون و به منظور ساماندهی صادرات خدمات فنی و مهندسی، فراهم کردن امکان بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری، تولید و همچنین استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست‌اندرکاران و نهایتا به هنگام کردن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه، با حضور شخصیت‌های خصوصی و حقوقی که عموماً از مهندسین و شرکت‌های مشاوره مهندسی تشکیل یافته، کار خود را آغاز کرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد: دبیرخانه میز توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به تشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی استان واگذار شد تا با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم اهداف مذکور محقق شود.

شریفی بیان کرد: یکی از برنامه‌های آتی این میز، برگزاری همایش ملی صادرات خدمات فنی و مهندسی در نیمه دوم سال جاری است که مقرر شد دبیرخانه میز با همراهی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی ذیربط، از هم‌اکنون تمهیدات لازم به منظور برگزاری هر چه مطلوب‌تر این رویداد را فراهم کند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادیاستانداری فارس اظهار کرد: با توجه به اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این تشکل نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان اقدام کرده است که بدون تردید دستاوردهای خوبی در حوزه صادرات محصولات دانش‌بنیان بر پایه خدمات فنی و مهندسی را به دنبال خواهد داشت.

شریفی گفت: مقرر شده است دبیرخانه میز صادرات خدمات فنی و مهندسی، محل تعامل کلیه تشکل‌های خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های مختلف باشد تا ضمن جلوگیری از پراکندگی امور، شاهد هم‌افزایی بین تشکل‌های مرتبط و در نتیجه رونق اقتصادی در استان باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97063

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.