• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

مرمت ۵۰۰ مسکن محرومین در شیراز

  • کد خبر : 96107
  • 06 خرداد 1403 - 18:33
مرمت ۵۰۰ مسکن محرومین در شیراز
رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز از شناسایی و مرمت قریب ۵۰۰ مسکن محرومین در این کلان‌شهر در سال گذشته خبر داد.

سیده مریم حسینی بعدازظهر امروز، ۶ خردادماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور و همراهانش، شهدای خدمت، برخی از خصایص مردم‌داری شهید آیت‌الله رئیسی را یادآور شد و گفت: آیت‌الله رئیسی شهید شد اما یک گنجینه پر از درس برای ملت به یادگار گذاشت.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی به ما آموخت که نباید خسته شویم و باید از خود بگذریم و اجازه ندهیم امور به تعارض منافع بکشد. ایشان به ما آموخت که چگونه سیاسی باشیم و برای قدرت و ثروت یقه پاره نکنیم و یادمان داد صادق باشیم خالص باشیم.

حسینی ادامه داد: از همه مهم‌تر اینکه یادمان داد دعوا نکنیم و حرف آخرش این بود که به خاطر وفاق، وحدت کلمه و یکپارچگی از حقمان بگذریم و سکوت کنیم که حرم آسیب نبیند. چشممان را ببندیم که مردم به نظام و مسئولانش بدبین نشوند، نشنویم تا نکند دشمن شاد شویم. همه این‌ها سخت است اما او توانست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه رهرو بودن تنها به کلام نیست، در عمل باید رهروی کرد، گفت: به نمایندگی از کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار شورای شهر، بلکه، از طرف تمامی اعضای شورا اعلام می‌کنم، با تلاش در مسیر رفع محرومیت از قشر ضعیف جامعه یاد و نام و خاطر سید محرومان و شهدای خدمت را گرامی داشته و راسخ‌تر از قبل در رفع محرومیت در تلاش خواهیم بود.

وی بیان کرد: به دنبال ارائه چشم‌اندازی جامع  و عملی نسبت به چالش‌های محرومیت در شهر و نشان دادن مسیرهای ممکن بر محرویت‌زدایی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در زمینه‌های شهر هستیم، فرآیندی جامع که با هدف از بین بردن موانع دسترسی به منابع فرصت‌ها و خدمات اساسی در جوامع شهری که به ویژه برای گروه‌های کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین اجرا شود.

حسینی اظهار کرد: این رویکرد که در راستای تحقق توسعه پایدار و عدالت اجتماعی گام برمی‌دارد در  مسیر برابری فرصت‌ها و احترام به همه اقشار جامعه مارا یاری می‌کند تا پایگاه اجتماعی و فرهنگی شهر تقویت شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای شهر شیراز یادآور شد: در این مقطع زمانی ارتباط بسیار خوب شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌ها منجر به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی به منظور زدودن غبار محرومیت از برخی محلات شهر شد که یکی ازاهداف این قرارگاه مرمت منازل محرومان نیازمند به بازسازی است.

وی ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه سه جانبه شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر و قرارگاه احمدبن موسی(ع) موارد برسی و در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسینی گفت: در سال ۱۴۰۲حدود ۵۰۰ منزل محرومین در شیراز شناسایی و بازسازی و مرمت شد و در سال جاری این نوید را می‌دهیم که ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان سال بیش از ۱۰۰۰ واحد دیگر در دستور کار قرار دهیم،اما قطعا این کار سختی‌های خاص خود را دارد، خصوصا در نبود مدیریت واحد شهری و نیاز مناطق به سایر خدمات از جمله آب برق، گاز، بهداشت و بیمارستان و…که نیازمند همکاری همه جانبه سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط برای این همت ملی و جهادی هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96107

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.