• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
0

شهرداری ظرفیت تحقق شعار سال را دارد

  • کد خبر : 96106
  • 06 خرداد 1403 - 15:18
شهرداری ظرفیت تحقق شعار سال را دارد
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری را یکی از نهادهایی دانست که ظرفیت تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» را دارد و در ادامه پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داد.

علیرضا اسکندری بعدازظهر امروز، ۶ خردادماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا ضمن تسلیت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور و همراهانش، شهدای خدمت گفت: رهبر معظم انقلاب تعبیر زیبا و درستی را برای شهید رئیسی مطرح کردند. تعبیری که به درستی بر اهمیت خدمت بر مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری بار دیگر بیان شد.

وی تصریح کرد: با گذشت یک هفته از شهادت رئیس جمهور و تیم همراه، همگان  تلاش می‌کنند تا از ویژگی این رئیس جمهور شهید صحبت کنند یا اقداماتی برای ثبت خدمات ‌و ‌نام شهید انجام دهند تا شهادت و شهید به‌عنوان هویت اصلی جمهوری اسلامی ایران فراموش نشود و درکنار این مهم  باید این نکته را به خودمان  گوشزد کنیم که در راه خدمتگزاری به مردم و انقلاب با تاسی گرفتن از این شهیدان و سایر شهیدان والا مقام  اقدامات ماندگار برجای گذاشته و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

اسکندری در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: شهرداری شیراز یکی از نهادهایی است که ظرفیت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم را دارد. شعاری که به مانند سال اخیر با توجه به وضعیت خاص کشور حول محور اقتصاد است که با آینده‌نگری مقام معظم رهبری سر لوحه کار کشور قرار گرفته و اگر کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به آن توجه داشته باشند، می‌توان بر موانع موجود فائق آمد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شعار امسال خطاب مستقیم به استفاده از مشارکت جمعی است، گفت: این همان موضوعی است که خوشبختانه در آخرین نشست آسیب‌شناسی روند سرمایه‌گذاری در شهر شیراز در بهمن‌ماه سال گذشته به آن پرداخته شد و انتظار است شهرداری شیراز نسبت به ارائه برنامه جامع اقتصادی در خصوص تحقق شعار سال و استفاده از حداکثر توان مدیریت شهری در این امر اقدام کند. ظرفیتی که مدیریت شهری، می‌تواند از مسیر سرمایه‌گذاری گام‌های موثری را در تحقق شعار سال به‌عنوان نهاد پیشران در توسعه و آبادانی کلان شهر شیراز بردارد، به شرطی که شهرداری شیراز مأموریت ویژه را به تمام مناطق و سازمان‌های تحت پوشش خود در خصوص امر سرمایه‌گذاری ابلاغ و شاهد حاکم شدن ادبیات فنی سرمایه‌گذاری در بدنه مدیریت شهری باشیم.

وی بیان کرد: انتظاری که کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز از مدیریت شهری دارد، استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در پروژه‌های مختلف شهرداری و بهره‌مندی از ظرفیت بی‌بدیل مشارکت شهروندان یکی از سیاست‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر است.

اسکندری اظهار کرد: نقش شهرداری برای ورود شرکت‌های تأمین سرمایه، فراهم کردن زیر ساخت‌ها است که در همین راستا تلاش‌ها برای آغاز فعالیت رسمی صندوق زمین و ساختمان پس از اخذ مجوزات لازم و قانونی در تیر ماه سال جاری است تا بتوان از این ظرفیت نیز برای ساختن شهری در خور شهروندان فهیم شهر شیراز استفاده کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96106

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.