• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10
​در آستانه شروع فصل بارندگی

عملیات لایروبی کانال‌های سطح منطقه ۷ در حال اجرا است

  • کد خبر : 9441
  • 19 شهریور 1399 - 4:53
عملیات لایروبی کانال‌های سطح منطقه ۷ در حال اجرا است
شهردار منطقه هفت شیراز گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه خشک در سطح منطقه هفت شهرداری شیراز در حال انجام است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، سعید معصومی از اجرای عملیات لایروبی کانال‌های سطح منطقه ۷ در آستانه شروع فصل بارندگی خبر داد و افزود: این عملیات طبق جدول زمان بندی در ابتدا در کانال‌های اصلی مناطق و سپس در کانال‌های معابر فرعی انجام خواهد شد.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت آمادگی در فصل بارندگی، ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و به دستور شهردار محترم شیراز به منظور پیشگیری و جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی در زمان بارندگی بیش از ۲ هزار متر طول جدول و کانیوا جهت هدایت آب‌های سطحی در سطح منطقه هفت اجرا شده است و همچنین نصب ۱۳۰ عدد دال بتونی، نصب ۲۰ عدد دریچه بازدید کامپوزیت، جابجایی ۸۶ عدد دال‌های شکسته و ساخت پل فلزی، تعمیر و ساخت دریچه منهول در سطح منطقه در سال جاری انجام گرفته است.
معصومی گفت: در سال جاری اصلاح و لوله گذاری جداول جمع آوری آب‌های سطحی اعم از لای برداری مسیر ها، زیر سازی، اصلاح، کف سازی و لبه گذاری، دیوارگذاری و اصلاح شیب برخی از جداول انجام شده است.
شهردار منطقه هفت شیراز تصریح کرد: کف برداری کانال‌های روباز و حذف نیزار‌ها و روان سازی مسیر‌های آب‌های سطحی، تسطیح مسیر دسترسی کانال ها، ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال ها، تسطیح و ایجاد مسیر دسترسی حاشیه رودخانه خشک و احداث کانال جهت هدایت سریع آب‌های سطحی در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.
وی گفت: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر در سطح منطقه هفت ۲ هزار و ۵۰۰ متر طول لوله گذاری در سطح منطقه انجام گرفته است و با کارشناسی‌های انجام گرفته مسیر‌هایی نیز جهت لوله گذاری در دست بررسی و اقدامات اولیه قرار دارد.
معصومی با اشاره به لایروبی ۴ کیلومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت، ادامه داد: در راستای آمادگی در فصل بارندگی و همچنین روان سازی آب باران در بستر رودخانه خشک بیش از ۷۰۰ هزار متر مکعب لایروبی و خاکبرداری انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9441

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.