• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
0

تحقق افزایش ۳۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی خرم بید

  • کد خبر : 94008
  • 18 اردیبهشت 1403 - 18:49
تحقق افزایش ۳۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی خرم بید
رئیس بهزیستی خرم‌بید با اشاره به نگاه ویژه دولت به این سازمان گفت: از ابتدای سال جاری افزایش ۳۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی محقق شد.

مرضیه روستا در حاشیه برپایی میز خدمت در خرم‌بید در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، از شهرستان خرم‌بید به عنوان منطقه‌ای شهیدپرور یاد کرد و افزود: پاسداشت مقام فاخر شهدا و تکریم خانواده معزز ایثارگران و جانبازان از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که بر دوش داریم.

وی برپایی میز خدمت در روستای شهیدآباد خرم‌بید را اقدامی ارزنده توصیف کرد و افزود: در قالب میزهای خدمت، خدمات ویژه مشاوره و مددکاری اجتماعی از سوی بهزیستی ارائه شد.

به گفته این مقام مسئول، مشاوران، روانشناسان و کارشناسان اورژانس اجتماعی در میز خدمت روستاهای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید حضور یافته و پاسخگوی مطالبات و پرسش‌های مردمی بودند.

روستا در بخش دیگری از سخنانش از تعامل گسترده بهزیستی با بنیاد شهید و امور ایثارگران خرم‌بید خبر داد و افزود: مددجویان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران که مبتلا به معلولیت ضایعه نخاعی هستند از کمک‌های حق پرستاری سازمان بهزیستی خرم‌بید بهره‌مند می‌شوند.

وی از ارائه تجهیزات پزشکی و درمانی به افراد تحت پوشش خبر داد و افزود: تجهیزاتی نظیر تشک مواج، تخت ویژه، ویلچر و سایر موارد مورد نیاز توانخواهان از سوی بهزیستی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌بید اظهار کرد: بیش از ۲ هزار معلول، ۳۰۰ خانوار امور اجتماعی و ۵۰۰ خانوار بهبود یافته تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان خرم‌بید قرار دارند.

وی با قدردانی از نگاه ویژه دولت به سازمان بهزیستی افزود: با ارائه خدمات مستمر و هدفمند در حال حاضر هیچ موردی که در نوبت دریافت مستمری بهزیستی باشد، وجود ندارد.

به گفته روستا، از ابتدای سال جاری افزایش ۳۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی محقق شد و حداقل مستمری ماهیانه یک نفره به ۹۹۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی بیان کرد: شهرستان خرم‌بید با بهره‌مندی از معادن پربار از نظر بنیه اقتصادی غنی است اما متاسفانه جمعیت قابل ملاحظه‌ای تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌بید از اتخاذ راهکارهایی به منظور ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش خبر داد و افزود: ارائه تسهیلات وام خود اشتغالی به میزان ۱۵۰میلیون تومان با بهره ۴ درصد برای راه‌اندازی مشاغل پرداخت می‌شود.

روستا در بخش پایانی سخنانش از بررسی‌های کارشناسی به منظور اشتغالزایی و تحقق شعار سال خبر داد و افزود: با ارائه وام‌های کارفرمایی برای اشتغالزایی مددجویان به دنبال حمایت پایدار و خودکفایی اقشار تحت پوشش هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=94008

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.