• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

مشکلات نور «کوهستان نور» شیراز رفع می‌شود/ پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه پارک نور

  • کد خبر : 93022
  • 04 اردیبهشت 1403 - 13:40
مشکلات نور «کوهستان نور» شیراز رفع می‌شود/ پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه پارک نور
شهردار منطقه ۳ شیراز از رفع مشکلات روشنایی کوهستان نور شیراز و اختصاص بودجه‌ای ویژه برای احداث پارک در این کوهستان خبر داد.

مسیر کوهستانی «نور» شیراز یکی از پرطرفدارترین ارتفاعات شهر محسوب می‎‌شود که به‌خصوص در شب‌های بهاری و تابستانی، همشهریان زیادی را در دل خود جای می‌دهد.

به‌ویژه از اسفندماه سال ۱۳۹۹ و با افتتاح مسیر دوچرخه‌سواریِ ۲ کیلومتری شهید گلبارنژاد، اقبال عمومی نسبت به این کوه بیشتر هم شد. هر چند پیش از آن هم وجود دو بنای تاریخی «گهواره دید» و «چاه مرتاض علی» تعداد زیادی از علاقه‌مندان را به این منطقه می‌کشاند و حتی تیم‌های ورزشی هم بخشی از تمرینات بدنسازی خود را در این کوه سپری می‌کردند.

با وجود تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌ها، اما هنوز نواقصی در این مسیر کوه‌پیمایی به چشم می‌خورد که نیازمند رسیدگی است.

 

یکی از عمده مشکلات این مسیر، کمبود نور در برخی نقاط است. این تاریکی در برخی نقاط به دلیل عدم وجود پایه و تجهیزات است و در برخی نقاط دیگر به دلیل سوختگی لامپ‌ها و یا ایرادات فنی دیگر.

شهردار منطقه ۳ شیراز در پاسخ به سئوال خبرنگار سحاب پرس در این خصوص اظهار کرد: قطعا هر نقطه‌ای از این کوهستان که دارای پایه برق است اما روشنایی ندارد،‌ توسط همکاران ما پیگیری خواهد شد و لازم است که شهروندان نیز در صورت مشاهده این نواقص،‌ گزارش‌های لازم را ارائه کنند تا عملیات رفع نواقص انجام شود.

 

محمدجواد افضلی در خصوص قسمت‌هایی که فاقد پایه برق هستند نیز گفت: امسال برای کوهستان نور بودجه‌ای اختصاصی تعلق گرفته و تکمیل روشنایی آن در دست اقدام است.

وی همچنین از احداث پروژه پارک نور در همین کوهستان خبر داد و اضافه کرد: این یک پروژه اختصاصی است که شهردار شیراز روی آن تاکید ویژه‌ای داشتند و از سال گذشته عملیات احداث آن آغاز شده است.

افضلی با بیان اینکه پروژه پارک نور تا کنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،‌ از اضافه شدن ۲ سرویس بهداشتی جدید در این کوهستان خبر داد.

شهردار منطقه ۳ شیراز همچنین از تکمیل مسیر دوچرخه‌سواری تا خط الراس کوه نور خبر داد و گفت: فاز یک پروژه‌های مربوط به کوهستان نور تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=93022

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.