• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0
رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس؛

افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

  • کد خبر : 93012
  • 03 اردیبهشت 1403 - 19:46
افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
مدیرعامل شرکت آبفا فارس گفت: در دو سال اخیر بالغ بر ۲۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس افزوده شده است.

علی جان صادق‌پور امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه طرح‌های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: بر همین اساس در دو سال گذشته گام‌های بسیار بلندی در حوزه بهره‌مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

صادق‌پور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلان شرکت آبفا استان فارس، افزایش سرانه بهره‌مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقای بهره‌وری آن‌ها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره‌وری در بخش‌های مختلف ارتقا داده شد.

وی ادامه داد: علاوه بر ارتقای کیفیت تصفیه‌خانه‌های موجود، تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام فاضلاب از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت طی دو سال گذشته بوده است. همچنین جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان‌های فارس به منظور اجرای طرح‌های جدید فاضلاب و همینطور فروش پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب را نیز می‌توان به عنوان گام‌های قابل توجهی در راستای گسترش سطح بهره‌مندی مردم فارس از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای بهداشت عمومی شهرها و روستاهای منتفع نام برد.

صادق‌پور اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون و آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و همچنین پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است، افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب نیز در آینده‌ای نزدیک گشایش خواهد یافت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=93012

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.