• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

برپایی رویداد گل و مرغ در سعدیه

  • کد خبر : 92989
  • 03 اردیبهشت 1403 - 16:20
برپایی رویداد گل و مرغ در سعدیه
همزمان با هفته بزرگداشت سعدی، رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد.

در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قراردادند. همچنین در این برنامه اساتید خوشنویسی آقایان ابراهیمی، ذوالنون و حسن‌زاده همچنین اساتید گل و مرغ خانم هاعرفانی، رابطیان، ارمی، داوودی، تودجی و کاظمی تقدیر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حاشیه این رویداد با اشاره به اینکه رویدادهای فرهنگی و هنری از شاخص‌های گردشگری رویداد محسوب شده و در گردشگری فرهنگی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، گفت: از نمایشگاه‌های عکس، کتاب و فیلم گرفته تا جشنواره‌های موسیقی و خوراک و… ازجمله رویدادهایی هستند که می‌توانند تأثیر بسزایی در رونق گردشگری داشته باشد.

محمد ثابت اقلیدی تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش بسزایی در جذب گردشگر دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

ثابت اقلیدی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی افزود: این رویداد بی‌شک تأثیر به سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی داردو با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

وی در ادامه به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92989

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.