• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
10
​با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر شیراز؛

آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور حقوقی شهرداری شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 9120
  • 09 مهر 1399 - 17:37
آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور حقوقی شهرداری شیراز برگزار شد
آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور حقوقی شهرداری شیراز با حضور شهردار، رییس شورای اسلامی شهر و کارکنان این حوزه برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین گفت: پست، مقام، ثروت و … ابزار آزمایش و تودیع و معارفه  یک فرصت و موقعیت جدید برای انجام وظیفه است.
به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی» درخصوص مدیرکل پیشین امور حقوقی گفت: «عبدالحمید ناصرپور» دارای ویژگی هایی همچون پاکدستی، امانتداری، مردم داری، وفاداری به مجموعه شهرداری، تسلط و توانایی به مسائل تخصصی حوزه حقوقی بود و به همین علت منصوب شده بود.
وی دلیل تودیع دکتر ناصرپور را محدودیت قانونی مبنی بر عدم استفاده از نیروهای بخش خصوصی در پست های مدیریتی عنوان کرد و افزود: قانون امری است که باید برای همه و در تمام دوران ها بدون تبعیض اجرا شود.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به «محمدرضا غلباش» مدیرکل جدید امور حقوقی شهرداری گفت: در این حوزه کار سختی را پیش رو دارید و از حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر برای انجام امور به بهترین نحو برخوردار هستید.
«حیدر اسکندرپور» شهردار شیراز نیز در این آیین تعداد زیاد پرونده از شهرداری در دستگاه قضایی و پرونده هایی که منجر به صدور آرا علیه شهرداری می شد را از مشکلات پیشین حوزه اداره کل امور حقوقی برشمرد و افزود: کاهش حجم پرونده های ورودی از شهرداری به دستگاه قضا نیازمند پیگیری مستمر مدیران و هماهنگی با ارباب رجوع بود تا این فرصت فراهم شود که برخی از پرونده ها در شهرداری حل و فصل شود و مدیرکل پیشین امور حقوقی در این مسیر گام گذاشته بود.
وی اضافه کرد: دکتر ناصرپور توانست با تلاش و پیگیری، یکپارچگی و پیوستگی در حوزه حقوقی ایجاد کند و با نظارت بر قراردادها و نحوه انعقاد آن از آسیب رسیدن و ضرر به شهرداری در موارد مختلفی جلوگیری کند.
شهردار شیراز با گلایه از عدم همکاری دستگاه های مختلف برای به کارگیری و تبدیل وضعیت نیروهای بخش خصوصی شهرداری شیراز گفت: از ظرفیت عظیم نیروهای توانمند بخش خصوصی شهرداری همچون دکتر ناصرپور به علت محدودیت قانونی مبنی بر عدم استفاده از نیروهای بخش خصوصی در پست های مدیریتی نمی توانیم استفاده کنیم که این ظلم به نیروها و عامل کاهش انگیزه آنها است.
اسکندرپور ضمن معرفی مدیرکل جدید امور حقوقی شهرداری شیراز افزود: «محمدرضا غلباش» از آزادگان سرافراز کشور و دارای سابقه طولانی کار در مجموعه شهرداری و تخصص در حوزه امور حقوقی است.
وی خطاب به پرسنل اداره کل امور حقوقی، پاکدستی را به عنوان یک اصل مهم در کار برشمرد و تاکید کرد: با حساسیت، دقت نظر و در نظر گرفتن حق و حقوق شهروندان و شهرداری کار کنید.
شهردار شیراز از مدیرکل جدید امور حقوقی خواست که گزارش نتایج پرونده های شهرداری را به صورت مستمر اعلام کند.
«عبدالحمید ناصرپور» مدیرکل پیشین امور حقوقی شهرداری شیراز نیز در این آیین ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات خود طی ۲۱ ماه گذشته گفت: موفقیت های کسب شده طی این مدت نتیجه کار جمعی تمام نیروهای اداره کل امور حقوقی بود.
ناصرپور اجرای چارت سازمانی و تخصصی کردن امور، ممنوعیت استفاده از وکلای خصوصی جز در موارد خاص، استقرار کارشناسان حقوقی در کلیه حوزه های شهرداری و عدم استفاده از وکیل خصوصی در این حوزه ها که منجر به صرفه جویی مالی بسیاری برای شهرداری شد، رسیدگی به موقع به دعاوی، طراحی نرم افزار حقوقی، تشکیل کمیته مشورتی حقوقی برای تسریع در پاسخگویی به شهروندان و … را از جمله اقدامات اساسی خود برشمرد.
مدیرکل پیشین امور حقوقی شهرداری شیراز افزود: طی این مدت کمیته بررسی قراردادها تشکیل شد و قراردادها پس از بررسی جنبه های مختلف در رده های متفاوت اداری و تایید آنها برای تایید نهایی به معاون و سپس مدیرکل حقوقی ارجاع می شد تا کمترین ضرر به مجموعه شهرداری برسد.
 وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با تاکید شهردار و شورای شهر در دعاوی حقوی هم حق و حقوق مردم و هم حق و حقوق شهرداری حفظ شود.
«محمدرضا غلباش» مدیرکل جدید امور حقوقی شهرداری با اشاره به سوابق خود در حوزه حقوقی گفت: روند پیشین ادراه کل امور حقوقی با همکاری کارکنان این حوزه پیش گرفته می شود.
غلباش تاکید کرد: در این اداره کل تلاش می کنیم در جهت افزایش رضایتمندی شهروندان از شهرداری گام بر داریم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9120

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.