• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
یک مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی کشور:

افزایش نرخ بلیت اماکن گردشگری، تصمیمی منطقی بود/ثبت جهانی مجموعه زندیه در دو سال آینده

  • کد خبر : 90916
  • 02 فروردین 1403 - 18:46
افزایش نرخ بلیت اماکن گردشگری، تصمیمی منطقی بود/ثبت جهانی مجموعه زندیه در دو سال آینده
مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی کشور، از تصمیم این وزارتخانه برای افزایش بهای بلیت ورودی اماکن تاریخی و گردشگری دفاع کرد و آن را تصمیمی منطقی دانست.

علیرضا ایزدی امروز، دوم فروردین‌ماه در حاشیه بازدید از مجموعه زندیه شیراز، در پاسخ به سوال خبرنگار سحاب پرس در خصوص افزایش قیمت بلیت اظهار کرد: متاسفانه در گذشته بهای بسیار اندکی برای بازدید از مکانی چون تخت جمشید پرداخت می‌شد که به اعتقاد بنده، توهین به چنین اماکن فاخری بود و افزایش نرخ، منطقی است.

وی گفت: هزینه فرهنگ در سبد خانوار هزینه ناچیزی است و ما نگاهی جدی به موضوع درآمدزایی خواهیم داشت. البته این را قبول داریم که افزایش بهای بلیت، یک شبه صورت گرفت اما پروسه‌ای طولانی برای تحقق آن از سوی وزیر میراث فرهنگی صورت گرفته بود و معتقدیم این هزینه باید برای توریست و تورهای گردشگری، بیشتر هم باشد.

ایزدی همچنین در خصوص ثبت جهانی این مجموعه و بافت تاریخی شیراز گفت: اخیرا در سفر دوم ریاست جمهوری به شیراز، این موضوع مطرح شد و بلافاصله هم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طی نشستی که با مجموعه دست‌اندرکاران و متولیان این حوزه صورت گرفت، دستور کار مشخص تصویب شد تا برای ساماندهی، رفع موانع به لحاظ بصری و مجموعه فعالیت‌هایی که مانع از ثبت جهانی شده است، اقدام شود.

ایزدی با بیان اینکه طی تعاملاتی که با استانداری و مجموعه اداره‌کل میراث استان و شهرداری وجود دارد، آن‌چه که باید اتفاق بیفتد، رقم خورده است، گفت: امید است هر چه زودتر مشاوره‌ای برای طرح ساماندهی با هدف ثبت جهانی داشته باشیم.

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی ادامه داد: بر اساس دستور قائم مقام وزارت خانه، این موضوع در دستور کار است و پروسه زمانی هفت تا هشت ماهه خواهد داشت، اما طی دو سال آینده این مجموعه می‌تواند در اولویت ثبت قرار گیرد، چرا که این موضوع به بافت تاریخی شیراز هم کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه تعداد و کثرت آثار، دلیلی بر بی تفاوت بودن مسئولان نیست، گفت:این در حالی است که طی سال گذشته، وزارت میراث بارها در خصوص نبود اعتبارات گلایه کرده بود، اما آثار ما جهانی و آن دسته که ثبت ملی هستند، اعتباراتشان ملی تعیین شده است و توضیح اعتبارات بر اساس یک چارچوب بوده که اولویت با خود مجموعه است.

به گزارش سحاب پرس، طبق نرخ مصوب و از روز اول فروردین‌ماه، بهای بلیت اماکن گردشگری برای هر نفر ۳۰ ‌هزارتومان اعلام شد. این در حالی‌ بود که پیش از این بهای بلیت بیشتر اماکن تاریخی ۵ یا ۱۰ هزار تومان بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90916

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.