• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تاکید کرد؛

ضرورت همراهی مسوولان شهرستان ها با مجموعه سلامت فارس در برون رفت از بحران کنونی کروناویروس

  • کد خبر : 9075
  • 18 آبان 1399 - 17:32
ضرورت همراهی مسوولان شهرستان ها با مجموعه سلامت فارس در برون رفت از بحران کنونی کروناویروس
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تقدیر از مجموعه سلامت فارس به پاس تلاش ایثارگونه و شبانه روزی در برابر کروناویروس تاکید کرد: فرمانداران، مسوولان دستگاه های اجرایی، سازمان ها و ارگان ها نیز می توانند با اعمال محدودیت ها، تشدید بازرسی ها و نظارت ها به کمک تیم بهداشتی درمانی بیایند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «عبدالرضا قاسم پور» در جمع اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس افزود: با درایت و مدیریت دکتر لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اقدامات مطلوبی در مراکز درمانی استان اتفاق افتاده و همچنین با مدیریت استاندار فارس در سطح استان اقدامات مناسبی در راستای حفظ سلامت مردم انجام شده است.
او ادامه داد: بیش از هشت ماه است که همه مسولان استان به صورت شبانه روز درگیر مدیریت کروناویروس هستند و در این شرایط سخت و حساس، تجربیات خوبی به دست آمده که باید از این تجربیات و فرصت ها برای تامین سلامت مردم استفاده کرد.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه این ویروس خشن تر شده و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، محدودیت ها اعمال می شود، اظهار کرد: تصمیمات ابتکاری بسیار خوبی در استان فارس به نفع سلامت مردم گرفته شده است.

او بیان کرد: در چند روز اخیر با همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز حدود ۵۰۰ تخت به تخت های بیمارستان های استان اضافه شده است، اما هنوز بیمارانی هستند که در لیست انتظار بیمارستان ها قرار دارند، قدرت سرایت بیماری بالا رفته است و مردم نیز نسبت به گذشته، دستورات بهداشتی را کمتر رعایت می کنند و این افزایش تخت ها و تجهیزات و امکانات و تلاش مجموعه بهداشت و درمان در حفظ سلامت و نجات جان بیماران بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

۳ اولویت مورد تاکید مقام معظم رهبری در برنامه های مقابله با کروناویروس

قاسم پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سه مولفه سلامت، امنیت و اقتصاد و معیشت مردم، گفت: باید مسوولان دستگاه ها، ادارات و سازمان ها، توجه به این سه مولفه را در اولویت فعالیت ها و تصمیمات خود قرار دهند.

او روند رو به افزایش موارد ابتلا در شهرستان ها را موجب اعمال محدودیت های سختگیرانه در برخی شهرستان ها عنوان کرد و افزود: لازم است فرمانداران با جدیت، مصوبات ملی و استانی را در ادارات و دستگاه های تحت پوشش اجرا کنند.

قاسم پور انجام بالای تست های تشخیصی کرونا، درمان بیماران، مدیریت کنترل بیماری، تشدید بازرسی ها و نظارت ها، طرح فاصله گذاری هوشمند و حجم بالای ارایه خدمات بهداشت و درمان را از جمله موفقیت های استان فارس نسبت به سایر استان های کشور عنوان کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: لازم است اطلاع رسانی در افکار عمومی در خصوص دلیل اعمال محدودیت ها صورت بگیرد و مردم فهیم استان آگاه باشند اعمال محدودیت ها در راستای حفظ سلامت مردم است.

او یکی از دستاوردهای خوب استان فارس را انجام تست تشخیصی کروناویروس که از مرز پنج هزار نمونه عبور کرده و این را موفقیتی بی نظیر در کشور خواند که تلاش و ایثارگری مجموعه بهداشت و درمان استان را نشان می دهد و نتیجه این امر، شناسایی به موقع بیماران مشکوک و مبتلا به کووید۱۹ بوده است.

مدیران دستگاه های اجرایی در رعایت پروتکل های بهداشتی الگو باشند

قاسم پور تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در رعایت پروتکل های بهداشتی الگو باشند و نظارت ویژه بر کارکنان و واحدهای تحت پوشش در زمینه رعایت دستورات بهداشتی در برابر کرونا داشته باشند، هرگونه تجمعات مغایر با دستورات بهداشتی، مراسم ختم و عروسی ممنوع است و متخلفان به مراجع قضایی ارجاع داده می شوند.

او توصیه کرد: با توجه به استمرار کروناویروس، با فراهم سازی زیرساخت ها، آموزش مجازی باید در اولویت دستورکارها باشد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با داشتن تیم قوی بهداشت و درمان استان و همدلی، اتحاد و انسجام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همه باید برای تجدید قوای تیم های درمانی و مجموعه سلامت فارس، کمک کنیم.

قاسم پور اظهار کرد: بیماری خطرناک تر شده و مقابله با آن کاری سخت و طاقت فرسا است، در این مسیر راهی به غیر از اعمال محدودیت ها نداریم و انتظار نداشته باشیم مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی برای سلامت مردم پای کار باشد، همه مسوولان ادارات، سازمان ها، ارگان ها، ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی باید برای یاری به مدافعان سلامت گام بردارند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین در خصوص تشکیل قرارگاه عملیاتی، کمیته اجرای نظارت، بازرسی و پیگیری مصوبات، بسته های حمایتی و معیشتی، ناوگان حمل و نقل، مصوبات کشوری، استفاده از ظرفیت خیرین، ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد، توضیحاتی ارایه داد.

در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز مهم ترین اقدامات انجام شده و همچنین اولویت های سلامت استان را مطرح کردند.

همچنین فرمانداران شهرستان های استان، روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و روسای شبکه های بهداشت و درمان استان در ارتباط ویدئوکنفرانسی، به طرح مسایل خود در امر مقابله با کروناویروس در استان پرداختند.

یکصد و نود و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، هجدهم آبان در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9075

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.