• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت

  • کد خبر : 90654
  • 27 اسفند 1402 - 21:08
جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در شیراز پایان یافت
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و مطابق روال سال‌های گذشته، مراسم دیدار جامعه قرآنی شیراز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، همراه با اختتامیه ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان امشب، ۲۷ اسفندماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این جشنواره علاوه بر جامعه قرآنی شیراز ، برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت «باران وحی»، رئیس جهاد دانشگاهی فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امام جمعه اهل سنت شیراز و سایر مسئولان ارشد استانی حضور داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس در این مراسم گفت: یکی از نهادهایی که به برکت انقلاب تاسیس شد، نهاد کمیته امداد بود و متناسب با دهه‌هایی که پشت سر گذاشتیم، جهت‌گیری‌هایی در این کمیته ایجاد شد.

مرتضی موصلی با بیان اینکه در حال حاضر بر توانمندسازی این نهاد مقدس تمرکز شده است، افزود: توانمندسازی اقتصادی، فکری و فرهنگی و اجتماعی از جمله زمینه‌های است که در حال حاضر تمرکز بیشتری بر روی آن‌ها شده است.

وی با تصریح اینکه ارتقای شاخص‌های تحصیلی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و انجام مشاوره فعالیت‌های اسلامی از جمله فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد بوده است، به برگزاری جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» اشاره کرد و گفت: آنچه مد نظر ریاست کمیته در کشور بوده، افزایش دانش قرآنی است.

موصلی، منویات مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی اسلامی را از اول اهداف این جشنواره عنوان کرد و افزود: شناسایی و توانمندسازی قرآن‌آموزان جامعه هدف، انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبین و همچنین ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس شرکت کنندگان به واسطه رقابتی سالم از دیگر اهداف این جشنواره هستند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌هایی که جشنواره امسال داشت، تشکیل دبیرخانه با حضور اساتید برجسته استانی بود. در فارس افتخار حضور استادهای بسیار مجربی را داریم و این یکی از نقاط قوت جشنواره امسال بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، زمان برپایی جشنواره مذکور در سال جاری را اول تیرماه تا ۳۰ مهرماه اعلام کرد و گفت: امروز مراسم اختتامیه مرحله استانی جشنواره برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۳ بخش آوایی، مفاهیم و هنری برگزار شد، گفت: بخش آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی‌، اذان، صحت قرائت نماز، دعاخوانی و مداحی؛ بخش مفاهیم شامل رشته‌های فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و بخش هنری با رویکرد مضامین قرآنی شامل رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی است.

موصلی اظهار کرد: در مجموع این جشنواره ۱۵ رشته در رده‌های سنی زیر ۱۲ سال ، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و دو بخش بانوان و آقایان را دربرگرفت.

مدیرکل کمیته امداد فارس تصریح کرد: در این جشنواره تعداد ۹۰۵۱ نفر در دو بخش آثار محور و آزمون محور با هم به رقابت پرداختند. در بخش آثار محور که تعداد ۸۰۵۷ نفر حضور داشتند، مخاطبین آثار خور را از طر یق سامانه هم‌گروه به دبیرخانه استانی ارسال کرده و در بخش آزمون محور که شامل رشته‌های حفظ می‌شد، تعداد ۹۹۴ نفر از طریق ویدئو کنفرانس در سراسر استان به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، ۵۵ نفر از اساتید برجسته استان داوری مسابقات را بر عهده داشته و در پایان ۲۷۷ نفر از متسابقین به مرحله کشوری راه پیدا کرده که مرحله کشوری در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) هم در این مراسم گفت: یکی از با ارزش‌ترین کارها، ترویج فرهنگ قرآنی است چه کسی که قرآن را تلاوت می‌کند و چه آنکه قرآن را آموزش می‌دهد، در این کار با ارزش فرهنگی سهیم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری اظهار کرد: اگر کمیته امداد در کنار کارهای دیگر، آموزش قرآن را هم سرلوحه قرار داده است، جای قدردانی فراوانی دارد.

وی یادآور شد: کمیته امداد یکی از سازمان‌ها و نهادهای جوشیده از انقلاب اسلامی است که در مقیاس جهانی کار می‌کند. یعنی جزو آن سازمان‌ها و دستگاه‌های خیریه و خدمتگزاری است که مشابه آن در دنیا وجود ندارد.

این هم از برکات انقلاب اسلامی و از انفاس قدسی بنیانگذار جمهوری اسلامی است.

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهار کرد: کمیته امداد در کنار این‌همه کار صادقانه و بی‌منت، چنین کار فرهنگی بزرگ را هم انجام می‌دهد که جای قدردانی دارد و امیدوارم این نهاد پاک برامده از انقلاب، این مسیر را با قدرت ادامه دهد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار سحاب پرس گفت: امسال ششمین دیدار جامعه قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد که نخستین بار در سال ۹۶ با حضور مرحوم آیت‌الله ایمانی،‌ امام جمعه فقید شیراز چنین مراسمی برگزار شد.

سیدحمید موسوی با یادآوری اینکه این برنامه از سال ۹۸ تاکنون با حضور آیت‌الله دژکام برگزار شد، افزود: به دلیل شیوع کرونا دو سال در اجرای این برنامه وقفه ایجاد شد اما از سال ۱۴۰۱ این برنامه مجدداً اجرا شد.

وی تصریح کرد: این برنامه به تأسی از دیدار هر ساله جامعه قرآنی کشور با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان، در استان فارس اجرا می‌شود که امسال در کنار این دیدار، اختتامیه جشنواره قرآنی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، در پایان این مراسم از برگزیدگان و داوران جشنواره تقدیر به عمل آمد و سپس از پوستر طرح زندگی با آیه‌ها با عنوان «مسطورا» رونمایی شد.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90654

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.