• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

برهم زنندگان امنیت در چهارشنبه پایان سال تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 90283
  • 22 اسفند 1402 - 15:15
برهم زنندگان امنیت در چهارشنبه پایان سال تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند
دادستان مرکز استان فارس با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه پایان سال گفت: برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه پایان سال با اعلام جرم از سوی ضابطین تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

سیدمصطفی بحرینی امروز، ۲۲ اسفندماه در آستانه چهارشنبه پایان سال بیان کرد: کسانی که به بهانه مراسم چهارشنبه پایان سال قصد اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی داشته باشند و یا مبادرت به تخریب اموال عمومی کرده و یا مرتکب رفتارهای هنجارشکن و مخالف با شئون و ارزش‌های اسلامی شوند با آمادگی و هماهنگی ایجاد شده میان دستگاه‌های امنیتی انتظامی و قضایی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و بر حسب گزارش و یا اعلام جرم از سوی ضابطین قضایی تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: قانون خط قرمز و فصل‌الخطاب برای کلیه افراد و اقشار جامعه است و چنانچه افرادی تحت هر عنوان به اقدامات غیر متعارف و خلاف شئون و ارزش های اسلامی دست بزنند و قصد نقض قانون و یا تعرض به حقوق عمومی مردم را داشته باشند بر حسب درخواست عمومی و در اجرای وظایف ذاتی دستگاه‌های امنیتی، انتظامی قضایی با آنان بر اساس موازین قانونی و بدون هر گونه ارفاق قانونی و اغماض برخورد می‌شود.

بحرینی با بیان اینکه در صورتی که ابراز شادمانی فراتر از محدوده قانونی باشد منتهی به ولنگاری و تعرض به حقوق سایرین و نقض حقوق شهروندی افراد جامعه می‌شود، گفت: یکی از دستگاه‌هایی که مسئول صیانت از حقوق شهروندان است دستگاه قضایی است و در همین راستا ما در دادستانی مرکز استان به اجرای قانون می‌پردازیم.

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به مجازات قانونی کسانی که مرتکب اخلال در نظم و آسایش عمومی می‌شوند بار دیگر هشدار داد و گفت: مجازات این افراد سه ماه تا یکسال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق است و در صورت استفاده از مواد محترقه و ترقه‌های غیر مجاز مجازات این افراد بر اساس قانون مجازات اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز تا ۶ ماه حبس است.

وی افزود: چنانچه اقدامات هنجارشکنانه افراد باعث وارد آمدن خسارتی به اموال عمومی و یا خصوصی شود و یا موجب ایراد صدمه بدنی اعم از عمدی یا غیر عمدی به دیگری شود حسب مورد به قصاص یا پرداخت دیه و یا اَرش محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی استان فارس اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم و حضور مقتدرانه ضابطین و مأمورین انتظامی جرائم ارتکابی چهارشنبه پایان سال نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت.

بحرینی از والدین خواست بر رفتار و عملکرد فرزندان خود در چهارشنبه پایان سال نظارت کنند و اجازه استفاده مواد محترقه را ندهند زیرا سال‌های گذشته استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا باعث وارد آمدن صدماتی فراوان و حتی نقص عضو شده است.

دادستان مرکز فارس تصریح کرد: دستگاه قضایی استان شعباتی را به‌صورت ویژه و کشیک در کلیه حوزه‌های قضایی برقرار کرده تا به منظور تأمین امنیت مردم به محض وصول گزارش و یا جرائمی در خصوص افراد ناقض قانون و هنجارشکن به جرائم آنان در هر ساعت شبانه‌روز رسیدگی کنند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، بحرینی همچنین هشدار داد: وسایل نقلیه‌ای که در راستای ارتکاب جرم و یا اخلال در نظم و امنیت عمومی به کار گرفته شود تا تعیین تکلیف قانونی توقیف خواهد شد و افراد قانون‌شکن با صدور قرارهای تأمین کیفری بازداشت می‌شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90283

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.