• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5
شهردار منطقه ۱۰ شیراز خبر داد

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پارک نهر اعظم

  • کد خبر : 8950
  • 23 مهر 1399 - 12:53
آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پارک نهر اعظم
شهردار منطقه ده شیراز از آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پارک نهر اعظم به مساحت حدود ۷ هکتار در ادامه فاز اول پارک نهــر اعظم در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس بهرامی نژاد اظهار کرد: هدف از ایجاد این پارک ایجاد فضاهای تفریحی و خدماتی برای شهروندان منطقه است.
وی با اشــاره به اینکه مجموعه پــارک نهر اعظم شــامل فاز اول پارک دلتای نهر اعظم به مساحت ۵/۲ هکتار با پیشــرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال انجام است، افزود: خیابان بیست متری نهراعظم در مجاورت پارک مذکور با پیشــرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال ساخت است. طول پروژه بیش از ۶ کیلومتر است و اتصال بزرگراه امام خمینی (ره) به بولوار دکتر حسابی را مهیا می کند.
شهردار منطقه ده شیراز اضافه کرد: با افتتاح این خیابان علاوه بر کاهش بار ترافیکی میدان صنایع، مشکل فاضلاب شهری شهرک حسین آباد و کوی فرمانداری نیز مرتفع می شود.
وی در ادامه با اشــاره به پروژه پل های شــماره ۱ و ۲ شــهرک انجیــره، افزود: پل شــماره یک شــهرک انجیره با دهانه ۳۰ متر در ورودی بولوار جدیدالاحداث شهرک انجیره با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال ســاخت است که این پروژه به جهت روان سازی ترافیک و بهسازی منظر شهری احداث گردیده است . پل شماره ۲ نیز به زودی در دستور ساخت قرار خواهد گرفت.
مهندس بهرامی نژاد در ادامه گفت: مبلغ هزینه کرد این دو پروژه حدود ۴۰ میلیارد ریال اســت که پل شماره ۱ تا پایان آذرماه آماده بهره برداری خواهد بود.
وی در ادامــه با بیــان اینکه ایجــاد منطقه ۱۰ شهرداری شیراز با توجه به اضافه شدن دو شهرک گویم و دوکوهک به این شــهر، تشکیل شده است،اظهار کرد: براساس تقسیمات جدید، شهرکهای آرین، گلســتان، بهشــتی، بزین، گلدشت حافظ و محدوده غربی کمربندی شــمال باختری شــیراز، جزو منطقه ۱۰ شهرداری قرار گرفته است.وسعت محدوده طرح جنوب براســاس طرح مصوب حدود دو میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار است.
مهندس بهرامی نژاد در ادامه با بیان اینکه اجرای پروژه های انسان محور در اولویت قرار دارد، گفت: پارک بزرگ حدود هشــت هکتاری وحدت از نیمه مهر عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است و پارک یک هکتاری شهرک بازنشســتگان ارتش با ۶۰ درصد پیشــرفت فیزیکی در حال احداث می باشد که تا دهه فجر انشاءا… افتتاح می گردد.
وی در ادامه سخنانش افزود: پارک ۲ هکتاری فاز۶ انتظار با پیشــرفت ۵۰ درصدی در حال ساخت است که تا پایان سال جاری افتتاح می شود.
شــهردار منطقــه ده شــیراز در ادامــه معرفی پروژه های در دست احداث در منطقه گفت: فاز دوم پارک کوهنورد به همراه مســیر دوچرخه سواری و پیاده روی اتصال به پارک وحدت با پیشــرفت ۲۵ درصد در حال ساختن اســت که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رســید به فضای ورزشی روباز منطقه ده شــیراز اضافه خواهد شد تا شهروندان عالقمند به این دو رشــته ورزشــی بتوانند از این امکانات بهره ببرند.
مهندس بهرامی نژاد با بیان اینکه احداث مســیر احداث پیاده روی ضلع جنوبی بولوار دکتر حسابی به طول سه کیلومتر و هشتصد متر از اوایل مهرماه کلنگ زنی خواهد شــد و تا روز شــیراز ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: احداث مسیر پیاده روی و دوچرخه ســواری شــهرک گویم به طول ۲ کیلومتر و دویســت متر تا نیمه مهرماه آغاز می گردد.
وی افــزود: تعداد ۵ پارک محله ای در ســال ۹۹ در شهرک های اســتقالل، آرین، گلستان و حافظ اجرایی خواهد گردید. در واقع احداث این پروژه ها با اهداف انسان محوری است و این مهم در اولویت است.
 
شــهردار منطقه ده شیراز با اشــاره به اینکه فاز اول خیابان جمهــوری گویم به طول یک کیلومتر و دویســت مترانجام و به اتمام رسیده است، گفت: فاز دوم خیابان جمهوری گویــم به طول حدود ۳ کیلومتر تا پایان مهرماه عملیاتی میگردد.
مهندس بهرامی نژاد گفت: همچنین احداث کند رو شمالی بولوار دکتر حسابی با پیشرفت ۶۰ درصدی همراه است و ادامه آن در حال ساخته شدن است. همچنین احداث کند رو شــمالی محور شــیراز- سپیدان حدفاصل ورودی دوم صدرا تا شهرک گویم با پیشرفت ۳۵ درصد در حال انجام است.
شــهردار منطقه ده شــیراز با بیان اینکه خیابان شهید مردانی، اتصال خیابان شیمی گیاه به بولوار دکتر حسابی به همراه بهسازی و فضای شهری با پیشــرفت ۵۵ درصدی در حال ساخت است که تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. اظهار کرد: احداث بولوار ۳۰ متری شهرک انجیره به همراه احداث پل های شــماره ۱ ،۲ با پیشرفت ۳۵درصدی در حال انجام است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: در خصوص آسفالت معابر سطح منطقه ۱۰ تا پایان شهریورماه ســال جاری حدود ۲۷۰ هــزار متر مربع از معابر ســطح منطقه آســفالت گردیده که تا پایان مهرماه انجام عملیات تراش وترمیم آسفالت بولوار دکتر حسابی به اتمام خواهد رسید.
مهندس بهرامی نژاد شــهردار منطقه ده شیراز در پایان با ذکر این مهم که درمنطقه ده شــیراز در مســیر توســعه گام های استواری برداشــته شده و این روند تداوم خواهد داشــت، تصریــح نمود: منطقه ده شــیراز با افزایش فعالیت های عمرانی شیراز در حال پوست اندازی اســت و تا پایان فعالیت های عمرانی انســان محــوری که دارای پیشرفت های بالای پنجاه درصد است این منطقه شهر قابل مقایسه با گذشته اش نخواهد بود.
 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8950

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.