• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0
مدیرکل راه و شهرسازی فارس؛

واگذاری زمین به ۳۳۰۰ متقاضی جوانی جمعیت در فارس

  • کد خبر : 89084
  • 08 اسفند 1402 - 17:51
واگذاری زمین به ۳۳۰۰ متقاضی جوانی جمعیت در فارس
مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون به ۳ هزار و ۳۱۳ نفر از متقاضیان مشمول قانون جوانی جمعیت در این استان زمین واگذار شده است.

محمودرضا طالبان امروز، ۸ اسفندماه در آیین واگذاری زمین رایگان به ۳۱۳ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در قالب پوشش خانواده مهدوی در شیراز افزود: یکی از مباحثی که در دولت سیزدهم دنبال کردیم بحث جوانی جمعیت بود که بر اساس آن به کسانی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آن‌ها بعد از آبان‌ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده زمین رایگان واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: برابر قانون، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر این زمین از شهرهای جدید تأمین می‌شود و در سایر شهرها در شهر محل سکونت متقاضی زمین واگذار خواهد شد.

طالبان اظهار کرد: تاکنون در استان فارس ۱۲ هزار نفر برای بهره مندی از این طرح در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند که ۴ هزار نفر از آن‌ها مربوط به شهر شیراز است که زمین مورد نیاز آنها در شهر جدید صدرا در دست تامین است و در این زمینه در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای متقاضیان واجد شرایط خواهیم داست.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: در سایر شهرهای استان نیز حدود ۸ هزار متقاضی وجود دارد که تاکنون به ۳ هزار و ۳۱۳ نفر زمین واگذار شده است و مابقی هم در مرحله تامین و واگذاری قرار دارد.

طالبان ادامه داد: امروز و به مناسبت نیمه شعبان طی مراسمی شاهد واگذاری زمین به ۳۱۳ نفر از کسانی که در یک ماه گذشته زمین آن‌ها تامین شده بودیم و می‌کوشیم که تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به همه متقاضیان زمین واگذار شود.

وی اظهار کرد: استان فارس با توجه به وسعتی که دارد در بحث قانون جوانی جمعیت و تعداد افراد متقاضی در رده دوم یا سوم قرار دارد و در بحث تامین زمین نیز جزو پنج استان اول کشور هستیم.

طالبان افزود: در بحث طرح نهضت ملی مسکن نیز استان فارس رتبه نخست تامین زمین را به خود اختصاص داده است و از ۱۶۰ هزار ثبت‌نام انجام شده تا امروز حدود ٧٨ هزار واحد در سراسر استان در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: به منظور تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شیراز، ۴۹۶ هکتار زمین در شرق صدرا و ۳۰۰ هکتار نیز در غرب صدرا به این مسئله اختصاص داده شده است.

طالبان افزود: با توجه به تصمیمی که وزارت راه و شهرسازی و در شورای مسکن گرفته شده، مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر شیراز با اختصاص این ۲ زمین حل خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89084

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.