• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
9

اخبار پلیس فارس – ۱۱ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 8642
  • 11 آبان 1399 - 1:02
اخبار پلیس فارس – ۱۱ آبان ۱۳۹۹
شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

کشف ۸۵۶ کیلو مواد مخدر در”نی‌ریز”
فرمانده انتظامی استان، گفت: در یک عملیات ضربتی در بازرسی از دو دستگاه خودرو سواری، ۸۵۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش در “نی‌ریز” کشف شد.
سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی “نی‌‍ریز” به همراه کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و سمند مشکوک شدند که رانندگان به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کردند.
وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر ۲ دستگاه خودرو را توقیف و در بازرسی از آنها، ۸۳۵ کیلو تریاک و ۲۱ کیلو حشیش کشف کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص در مجموع ۸۵۶ کیلو مواد مخدر کشف شده است، گفت: یک سواری ۴۰۵ که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد.
سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه در این عملیات ضربتی، ۳ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: مبارزه بی امان و مستمر با مواد مخدر و سوداگران مرگ در سطح استان فارس ادامه خواهد داشت.
سارقان اماکن خصوصی با ۶۲ فقره سرقت به دام افتادند
فرمانده انتظامی “شیراز” گفت: اعضای باند ۳ نفره سارقان اماکن خصوصی با ۶۲ فقره سرقت روانه زندان شدند.
سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران کلانتری “۲۰ گل سرخ” شیراز در بررسی‌های اولیه و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند سارقان در یکی از محله‌های شیراز شدند.
سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۳ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را دستگیر و به کلانتری منتقل کنند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۶۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی در شیراز اقرار کردند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲ عدد درب و پنجره، ۲ عدد پمپ آب، ۳ عدد کنتور آب، ۲ عدد سنگ فرز، یک دستگاه ترانس درب برقی، ۳۰ عدد بست داربست، ۴۰۰ متر کابل برق و آنتن، ۲ عدد ساب، ۶ عدد باند و …کشف شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
فرمانده انتظامی “شیراز” با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شدند، عنوان داشت: هر ۶ نفر متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
اجرای طرح سرکشی از پارکینگ ها در “مرودشت”
فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در طرح سرکشی از پارگینگ های عمومی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرشید زینلی” گفت: کارشناسان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، چند پارکینگ موتورسیکلت را در مرودشت مورد بازدید قرار دادند.
سرهنگ “زینلی” ادامه داد: در همین راستا ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن پارکینگ‌ها و استعلامات اولیه، ۸ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کنند.

کشف ۳۹ کیلو تریاک در”فسا”
فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۳۹ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه پراید در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرج رستمی” با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محور فسا-شیراز، به یک دستگاه پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از آن خودرو، ۳۹ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.
سرهنگ “رستمی” خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.
کشف کالای قاچاق ۹ میلیاردی در “مهر”
فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” از توقیف یک خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش ۹ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان “مهر” با اقدامات فنی از تردد یک دستگاه کامیون حامل بار در محورهای مواصلاتی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد: سریعا ماموران انتظامی به محور مذکور اعزام و حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون را توقیف و در بازرسی از آن، ۲ هزار و ۹۸۱ ثوب البسه قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ “کرمی” با بیان اینکه در این راستا یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله‌ قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۹ میلیارد ریال برآورد شده است.
کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق در “داراب”
فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف یک کامیون و کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ “نوشاد” خاطر نشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۷۵ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.
فرمانده انتظامی شهرستان “داراب” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر شد، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال برآورد شده است.
ضرورت شناخت پدافند غیرعامل فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی استان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، گفت: برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن در جنگ نرم، نیاز به دانش و شناخت پدافند غیر عامل در این زمینه است.
کارمند رتبه ۱۵ “مهدی نعمایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل (پنجم تا دوازدهم آبان ماه سال ۹۹)، بیان کرد: در مسائل اجتماعی، پدافند غیر عامل به مسائلی می پردازد که موجب ایمن سازی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش پایداری در برابر تهدید می‌شود.
وی با بیان اینکه انجام اقدامات پدافند غیر عامل با رویکرد آسیب‌های اجتماعی موضوعی بنیادی برای کشورهای در معرض خطر تلقی می شود، افزود: جمهوری اسلامی ایران بنا به دلایل مختلف مورد تهدید مزمن و پایدار آمریکا و هم پیمانان استراتژیک او قرار دارد، لذا مقوله پدافند غیرعامل با رویکرد اجتماعی و فرهنگی جایگاه خاصی پیدا می‌کند.
این مقام انتظامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تعریف پدافند غیر عامل که فرمودند: “اگر پدافند غیرعامل نباشد، تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یک نصف روز هدر می رود.” تاکید کرد: برای مقابله با این هجمه‌های فرهنگی نیاز به دانش و شناخت پدافند غیر عامل در این زمینه است .
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی مبتلا به جامعه از جمله اعتیاد، طلاق و بدحجابی از مواردی هستند که دشمن در جنگ نرم به دنبال ترویج و اشاعه آن در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: بهره‌گیری از فعالیت‌های فرایندی و ساختاری موجب کاهش آسیب پذیری هنگام بروز بحران در جامعه خواهد شد.
“نعمایی” تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با استفاده از ماهواره و فضای مجازی بدون مانع، مشغول شایعه پراکنی و ارسال اخبار نادرست برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود که همان به انحطاط کشاندن جوانان و فروپاشی خانواده ها برای دستیابی به منابع ملی کشور ماست؛ در این شرایط، پدافند غیرعامل برای کاهش تلفات نیروهای غیر رزمی و حفاظت از افکار عمومی موضوعیت پیدا می‌کند که برای جلوگیری از این اقدام شوم دشمن، اطلاع‌رسانی به موقع و درست به مردم و روشنگری‌های خاص می‌تواند از میزان تاثیر بمباران فرهنگی و خبری دشمن در جنگ نرم جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نرم در صدد تبدیل اختلاف سلیقه‌ها به دشمنی و معارضه است، گفت: مساجد، دانشگاه، مدارس، بسیج، روزنامه‌ها، سایت‌های رسمی، رسانه ملی و خانواده‌ها مهمترین پناهگاه در پدافند غیر عامل و تقویت امنیت نرم به شمار می روند .
رئیس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم با سیاه نمایی و تحقیر در صدد القای حقارت در ملت ماست، خاطرنشان کرد: اگر مردم برای حوادث آماده باشند و به روشنگری های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) توجه کنند، هیچگاه گرفتار تهاجم و قتل فرهنگی در برابر دشمن نخواهند شد .
دیدار فرمانده انتظامی آباده با خانواده شادروان “محمدحسن فروتن فر”
فرمانده انتظامی “آباده” به همراه هئیت همراه با خانواده مرحوم سروان “محمدحسن فروتن فر” دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ خسرو رزمجویی” در این دیدار خانواده مرحوم “فروتن‌فر” را به صبر و بردباری دعوت و از درگاه خداوند متعال برای آنان طلب مغفرت و آمرزش و علو درجات را مسئلت کرد.
گفتنی است چند ماه قبل زنده یاد سروان “محمدحسن فروتن فر” به عنوان فرمانده قرارگاه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به دیار باقی شتافت.
در حاشیه این دیدار توسط فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اهداء لوح تقدیر ازخانواده آن مرحوم تجلیل به عمل آمد.
در طرح کنترل محورهای مواصلاتی، ۶۹ کیلو تریاک در”اقلید” کشف شد
فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف ۶۹ کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک در اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی توسط ماموران انتظامی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده، در ۲۴ ساعت گذشته ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی، به ۲ دستگاه خودرو نیسان و پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.
وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر ۲ خودرو را توقیف و در بازرسی از آنها، ۶۹ کیلو و ۲۶۰ گرم تریاک کشف کنند.
سرهنگ “صارمی”با اشاره به اینکه در این راستا ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
دیدار فرمانده انتظامی کازرون با خانواده شهید “فولادی”
فرمانده انتظامی “کازرون” به همراه هئیت همراه با حضور در منزل شهید سرهنگ “شکراله فولادی” از صبر و استقامت آن عزیزان قدردانی کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این دیدار، خاطر نشان کرد: درجات معنوی شهدا را نمی‌توان با زبان بیان کرد، زیرا آنها مشعل دار ایثار و فداکاری هستند.
این مقام انتظامی افزود: شهیدان آبروی اسلام، نظام و ملت هستند و باید به عنوان الگوی برتر معرفی شوند و این ممکن نیست مگر اینکه یاد و خاطره آنان را زنده نگه داریم.
سرهنگ “زراعتیان” گفت: شهیدان نماد صبر و استقامت و سرمایه‌های همیشه ماندگار نظام اسلامی هستند.
گفتنی است شهید “شکراله فولادی” سال ۹۳ در درگیری با قاچاقچیان در شهرستان کازرون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
روحش شاد و یادش گرامی…
انتقام جویی به بهانه شندیدن جواب رد
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری جوانی ۲۸ ساله در شیراز خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی و قرار دادن تصاویر شاکی در آن، قصد انتقام از آن به بهانه شندیدن جواب رد را داشته است.
سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری، در تشریح این خبر گفت: خانمی ۳۳ ساله با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه اینستاگرامی و درج شماره شاکی در آن برای وی و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است که رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در شیراز شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آن را دستگیر کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر انتقام اقرار کرد.
رئیس پلیس فتا فارس گفت: متهم در بازجویی عنوان داشت چند سالی در رستوران شاکی مشغول به کار بودم و به وی علاقه مند شدم و به دلیل شنیدن جواب رد و اخراج از محیط کار، اقدام به چنین کاری کردم.
رئیس پلیس فتا استان فارس عنوان داشت: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.
سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) یا با شماره ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ با ما در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8642

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.