• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۱۲ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 8639
  • 12 آبان 1399 - 0:51
اخبار پلیس فارس – ۱۲ آبان ۱۳۹۹
شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

کشف لودر قاچاق ۶۰ میلیاردی در “جهرم”

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان “جهرم” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان “جهرم” حین کنترل محور ورودی این شهرستان، به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه لودر مشکوک و آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، گفت: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که لودر از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فوت جوان ۲۱ ساله بر اثر برق گرفتگی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از فوت جوانی ۲۱ ساله بر اثر برق گرفتگی در یکی از روستاهای شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع برق گرفتگی منجر به فوت در یکی از روستاهای شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ “محمدی” تصریح کرد: با حضور ماموران و برابر نظریه اولیه کارشناسان اورژانس، مشخص گردید که متوفی حین کار با کنتور برق دچار برق گرفتگی شده و فوت کرده است.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشک قانونی منتقل شد، به شهروندان توصیه کرد که هنگام کار با وسایل برقی موارد ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف ۱۳۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف  

فرمانده انتظامی “مرودشت” از توقیف ۱۳۸ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف در سطح شهرستان مرودشت در ۷۲ ساعت گذشته به مرحله اجرا در آمد.

وی ادامه داد: در نتیجه این طرح، ۱۰۰ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت، خاطر نشان کرد: نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال، عدم فک پلاک، تغییر در صدای وسیله نقلیه و ایجاد مزاحمت برای شهروندان از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.

پلمب ۱۶ واحد صنفی متخلف در “ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از اجرای طرح تشدید، کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب ۱۶ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف ارتقاء امنیت در جامعه صنفی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین ارزیابی میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات، طرح تشدید، کنترل و نظارت با همکاری شبکه بهداشت و درمان در “ممسنی” اجرا کردند.

سرهنگ “قسام” افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی و کارشناس شبکه بهداشت به صورت محسوس و نامحسوس از ۴۰ واحد صنفی بازدید و ۱۶ واحد را به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و نداشتن پروانه کسب پلمب کردند.

کشف بیش از ۳۱ کیلو مواد افیونی در”داراب”

فرمانده انتظامی داراب، گفت: با تلاش مأموران انتظامی پاسگاه “کوهستان” این شهرستان، ۳۱ کیلو و ۸۹۰ گرم هروئین و حشیش کشف شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه “کوهستان” شهرستان داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پژو پارس و پراید مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند در بازرسی از خودرو پراید ۲۰ کیلو حشیش و سواری پارس، ۱۰ کیلو و ۸۹۰ گرم هروئین که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ “نوشاد”  با بیان اینکه راننده پراید متواری و راننده پژو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف یک دستگاه تریلر کشنده و کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت فاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “داوود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی پاسگاه “هرمود عباسی” شهرستان لارستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی به هویت معلوم با یک دستگاه تریلر قصد انتقال سوخت قاچاق به استان‌های دیگر دارد.

وی افزود: موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با برپایی تور ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی، خودرو را مشاهده و برای بررسی بیشتر آن را به پاسگاه انتقال دادند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش سوخت مکشوفه، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: پلیس شهرستان لارستان به صورت کاملا فعال و جهادی با این پدیده شوم برخورد و فعالیت قاچاقچیان فرآورده های نفتی و کالا را ناکام خواهد گذاشت.

یک کشته و ۲ مجروح نتیجه واژگونی پژو پارس

رئیس پلیس راه شمالی استان از فوت یک نفر و مجروح شدن ۲ نفر دیگر بر اثر واژگونی پژو پارس در محور “کوار-شیراز” خبر داد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسیی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور “کوار-شیراز” به مأموران اعلام شد.

سرهنگ “دهقانی” افزود: ماموران با حضور در محل حادثه و بررسی‌های اولیه متوجه شدند که یک دستگاه پژو پارس با ۳ سرنشین در مسیر مذکور درحرکت بوده که واژگون شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه راننده به دلیل شدت جراحات وارده فوت و ۲ سرنشین آن مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناس پلیس راه علت این تصادف را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده اعلام کرد.

برخورد پژو  با تراکتور با ۲ کشته و یک مجروح

رئیس پلیس راه جنوب استان، گفت: بر اثر برخورد تراکتور با سواری پژو پارس در محور روستایی “بختیارویه” شهرستان اوز ، ۲ نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.

سرهنگ “حمدالله هوشمندی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور روستایی “بختیارویه” شهرستان اوز، بلافاصله مأموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌‌های اولیه مطلع شدند یک تراکتور با یک سواری پژو پارس با ۳ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان با بیان اینکه در این حادثه راننده و یک نفر فوت و دیگر سرنشین مجروح و راهی بیمارستان شد، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و  علت وقوع این حادثه را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده سواری اعلام کردند.

سارقان اماکن خصوصی با ۲۵ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در “نی‌ریز” و متواری شدن سارقان با یک سواری تیبا، موضوع شناسایی و دستگیری آنان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، موفق شدند ۲ نفر سارق که همدست یکدیگر بودند را شناسایی و آنان را در یکی از خیابان‌های سطح شهر در حالی که با یک سواری تیبا در حال تردد بودند را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کردند، عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعدادی اموال مسروقه شامل دینام، بالابر، میکسر، موتورجوش و کابل و سیم برق مسروقه کشف شد.

سرهنگ “یوسفی” با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دلجویی و جذب همیار پلیس توسط پلیس فتا در”کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: پسر بچه ۸ ساله که از پلیس هراس داشت به عنوان پلیس افتخاری، جذب پلیس فتا این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در تشریح این خبر گفت: خانمی ضمن ارائه شکایت در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشت بنده تاکنون از نیروهای پلیس ترس داشته و پس از کلاهبرداری انجام شده جرات نمی‌کردم به پلیس مراجعه کنم اما اکنون دیگر ترسی ندارم اما پسرم به شدت از پلیس می‌ترسد به گونه‌ای که با دیدن نیروهای پلیس در سطح شهر مضطرب شده و خود را پنهان می‌کند.

سرهنگ “زراعتیان” افزود: از وی خواسته شد فرزند خود را به مقر انتظامی آورده و آن را همیار پلیس فتا کازرون کند که پس از حضور این کودک مورد تفقد رئیس پلیس فتا قرار گرفت و هدایایی نیز تحویل آن شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه این اقدام باعث شادمانی این کودک و خانواده وی شد، گفت: باید از ظرفیت نسل‌های جدید و متخصصان عرصه فضای مجازی در بدنه پلیس فتا استفاده شود و از تکنولوژی‌ و فناوری‌های نوین در تجهیزات فضای سایبری بهره برد و همگام با شرایط جامعه بلکه جلوتر از آن حرکت کرد.

انهدام باند قاچاقیان و کشف محموله ۶ میلیاردی سیگار در”قیروکارزین”

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” گفت: با دستگیری باند ۳ نفره قاچاقچیان، ۸۲۶ هزار نخ سیگار و ۵ هزار و ۹۹۰ پاکت تنباکو معسل قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با کالای دخانی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان “قیروکارزین” با انجام کار فنی و شگردهای خاص پلیسی، یک باند قاچاق که اعضای یک خانواده بودند را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار داند.

وی افزود: مأموران با اشراف اطلاعاتی حین کنترل خودروها در محورهای مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی موفق شدند ۳ دستگاه سواری سمند و پژو ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان را متوقف کنند.

سرهنگ “صالحی‌فرد” با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودروها، ۸۲۶ هزار نخ سیگار و ۵ هزار و ۹۹۰ پاکت تنباکو معسل خارجی قاچاق را کشف کنند، گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان “قیروکارزین” با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: مبارزه با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان و ناامن کنندگان اقتصاد کشور به صورت ویژه در دستورکار مأموران انتظامی قرار دارد و تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8639

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.