• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
شهردار منطقه ۴ در چهارمین نشست خبری روایت امید اعلام کرد؛

افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری منطقه ۴ شیراز بااعتبار ۱۱۸۴ میلیارد تومان طی دهه فجر

  • کد خبر : 85128
  • 19 دی 1402 - 13:05
افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهرداری منطقه ۴ شیراز بااعتبار ۱۱۸۴ میلیارد تومان طی دهه فجر
شهردار منطقه ۴ شیراز از افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های این منطقه طی دهه فجر به ارزش ۱۱۸۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این میزان، ۱۶۰/۵ میلیارد تومان پروژه با احتساب تملک افتتاح و ۱۰۲۳/۵ میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی می شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، حسام الدین اسدزاده در سلسله نشست های روایت امید که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد، عنوان کرد: در ۸ محور برنامه ریزی جهت جذب بودجه و پروژه های عمرانی در راستای ایجاد زیرساخت، توسعه و خدمات شهری منطقه‌ای در منطقه دیده شده است.

اسدزاده گفت: از ۵۸ هزار میلیارد تومان بودجه پروژه های شهرداری شیراز؛ یک هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان با احتساب تملکات به شهرداری منطقه ۴ اختصاص یافته است.

وی افزود: اولین محور برنامه ریزی افزایش سرانه سبز منطقه است که براساس توافقات صورت گرفته تملک باغ ۱۰ هکتاری تحت عنوان باغ سه گوش در بولوار امیر کبیر انجام شده است.

به گفته شهردار منطقه۴، این باغ با اعتبار ۴۹۵ میلیارد تومان تملک و بسته سرمایه گذاری باغ موزه و صنایع دستی آن انجام شده است و همچنین ۵۵ میلیارد تومان قرارداد برای زیرسازی و آماده سازی باغ در دهه فجر انجام می شود.

وی با بیان اینکه ۱۱درصد جمعیت شهر شیراز در این منطقه ساکن هستند، بیان کرد: بودجه اختصاص یافته به این منطقه باید در خور و شان این جمعیت و وسعت آن باشد که اینگونه نیز شده است.

حل معضل آبگرفتگی در سطح منطقه با لوله گذاری

وی تصریح کرد: بودجه محرومیت زدایی در کنار بودجه عمرانی ۵۷۴ میلیارد تومانی این منطقه در ۴محدوده دیده شده است که عدد بودجه محرومیت زدایی ۵۷ میلیارد تومان است.

شهردار منطقه ۴ شهرداری شیراز با اشاره به پروژه پارک باغ شهرداری، بولوار مهندسین، باغ ایرانی و باغ سه گوش گفت: بر مبنای مطالعه گردشگری می توانیم فضا و مقصد جدید گردشگری در منطقه انجام دهیم.

اسدزاده افزود: پارک محله ای سروش با ۲.۵ هکتار در منطقه سروش و پارک موضوعی کودک در بولوار زاگرس با وسعت ۷ هزار متر مربع نیز در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

وی خاطرنشان کرد: محور دوم عملیات لوله گذاری جهت استفاده بهینه از آبهای سطحی و روان آب ها است تا آب های بالادست که به منطقه وارد می شود آبگرفتگی هایی در معابر دارد.

اسدزاده افزود: برای حل این معضل مطالعه جامع انجام و آب های بالا دستی شناسایی و لوله گذاری ۴.۵ کیلومتر از میدان معلم، مطهری جنوبی، کمربندی جنوبی انجام شد و در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

شهردار منطقه ۴ شیراز با اشاره به محور سوم در قالب پروژه های محرومیت زدایی گفت: از ۱۴۰۰ تاکنون در محله کشن بیش از ۷۰‌میلیارد تومان عملیات عمرانی انجام و ادامه دارد.

جابجایی قطعی کارخانه سیمان در سال ۱۴۰۴

اسدزاده تصریح کرد: محور چهارم عملیات عمرانی ایجاد زیرساخت شهری از قبیل ایجاد ساختمان بحران، ساختمان آتش نشانی و مخازن آب جهت آبیاری فضای سبز منطقه است.

وی گفت: ساختمان مدیریت بحران، احداث ساختمان آتش نشانی در بولوار عدالت جنوبی، احداث مخازن آبیاری، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی، آمفی تئاتر روباز باغ جنت در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

اسدزاه افزود: نهضت مناسب ساز ی معابر، رفع موانع شهری و ایجاد خیابان ها و پیاده راه الگو در سطح منطقه محور پنجم است که جهت استفاده و حرکت ایمن عابرین و خودروها در منطقه است.

وی با بیان اینکه ۲ تقاطع الگو به عنوان فضای ایمن در سطح منطقه تعریف شده است بیان کرد: این دو محور در بولوار پاسارگارد و خیابان بنفشه به ارزش ۴ میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ زنی می شود.

اسدزاده افزود: ۲ پروژه پیاده راه سازی باغ جنت از بولوار امیرکبیر وپیاده راه سازی بولوار عدالت شمالی است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی گفت: ششمین محور جهش آسفالت است که بیش از ۲۵۰ هزار متر مربع از سطح معابر شهرداری منطقه ۴ آیفالت و ۶۲.۵ میلیارد تومان هزینه آن بوده است.

شهردار منطقه ۴ شیراز ادامه داد: محور هفتم تعریف پروژه و بسته های سایه گذاری در راستای ایجاد زیر ساخت است و پروژه شهربازی در مقیاس متوسط، در پارک جنت با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دهه فجر آغاز به کار می کند‌.

اسدزاده افزود: در هشتمین محور فعالیت در راستای حذف آلاینده و مشاغل مزاحم در سطح منطقه ۴ است .

وی گفت: کارخانه سیمان تا سال ۱۴۰۴ جابجا می شود و اراضی آن براساس کمیسیون ماده ۵ به فضاهای تفریحی، گردشگری، فرهنگی، تجاری ادارای و مسکونی تفکیک شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=85128

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.