• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

زیرساخت‌های گردشگری شهر پارسه و تخت جمشید توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 84702
  • 13 دی 1402 - 17:02
زیرساخت‌های گردشگری شهر پارسه و تخت جمشید توسعه می‌یابد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر پارسه و تخت جمشید خبر داد.

محمد ثابت‌اقلیدی امروز، ۱۳ دی‌ماه در آئین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز از جذب سرمایه‌گذار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر پارسه و تخت جمشید خبر داد و گفت: در حوزه میراث فرهنگی کار بسیار خوبی در حوزه مرمت آثار تاریخی شیراز در حال انجام است که این آثار را به نیت ۱۴ معصوم به ۱۴ قطعه و ۱۴ پروژه  تقسیم کردیم و برای آن‌ها ۱۴ پیمانکار را در نظر می‌گیریم که با دقت و سرعت کار را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بنا داریم تورهای فرهنگی را بر محور ساسانی توسعه دهیم تا میزان ماندگاری گردشگر در سطح فارس را ارتقا دهیم، گفت: استان فارس در گذشته در میزان اقامت تورهای فرهنگی رشد داشته است اما اکنون متأسفانه این روند کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس بیان کرد: بنا داریم مثلثی را با محوریت  حرم مطهر امام رضا(ع)،حرم مطهر حضرت معصومه(س) و آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تشکیل دهیم تا بتوانیم گردشگری مذهبی یا زیارتی را توسعه دهیم.

ثابت اقلیدی در ادامه سخنان خود گفت: سعی داریم که برای توسعه تسهیل‌گری در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روابط خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گردشگری یک آیینه و یک جلوه‌گاه برای گردشگری کشور است، اضافه کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب اگر استان فارس به صنعت گردشگری توجه کند، نیازی به سایر موارد نخواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که اولویت‌های استان فارس را در حوزه گردشگری، صنایع دستی و صنایع دستی شناسایی کنیم و بر اساس ضرورت آن‌ها یک به یک مشکلات و اولویت‌ها را در نظر بگیریم و حل کنیم.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه صنایع دستی بسیج از مهم‌ترین مأموریت‌های این اداره‌کل محسوب می‌شوند، گفت: با ارتباط بالایی که با بخش خصوصی داریم با جدیت و تعامل  امور این نمایشگاه‌ها را پیگیری کردیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84702

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.