• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

تدوین سند توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای فارس

  • کد خبر : 84550
  • 11 دی 1402 - 19:16
تدوین سند توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای فارس
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با آمایش مناطق و احصای نیازها، سند توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان به‌زودی تدوین و به استانداری ارائه می‌شود.

محمدخلیل عسکری امروز ۱۱ دی ماه، در نشست کارگروه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب رهنمودهایی در خصوص توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای ارائه فرمودند و اولین آن تبلیغ و تبیین رشته‌های فنی است.

وی افزود: در گذشته شاید دانش‌آموزان بازمانده از سایر رشته‌ها اجباراً به رشته‌های فنی می‌رفتند اما امروز بسیاری از دانش‌آموزان نخبه ما با علاقه به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای آمده‌اند.

عسکری بر فهم صحیح جامعه از رشته‌های فنی و حرفه‌ای تأکید کرد و گفت: دومین برنامه‌ریزی توسعه رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و توسعه هنرستان‌ها نیز فرمایش سوم ایشان است.

عسکری ادامه داد: اعزام تعدادی از مدیران استان به دو استان یزد و هرمزگان که در توسعه هنرستان‌های جوار موفق بوده‌اند، در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه با آمایش مناطق و احصای نیازها، سند توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش استان به زودی تدوین و به استانداری ارائه می‌شود، گفت: امیدوارم با رویکرد دغدغه‌مندانه توسعه هنرستان‌ها در دستور کارمدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت:در سال تحصیلی جاری، افزایش بیش از ۴ درصدی هنرجویان رشته‌های مهارتی را در سطح استان شاهد بودیم.

یحیی علیرضاپور افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه، آموزش و پرورش موظف است تا میزان توسعه رشته‌ها را به بیشتر ۵۰ درصد افزایش دهد لذا در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این هدف محقق شود.

وی افزود: در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه در خصوص رشته‌های فنی و حرفه‌ای، پیش‌بینی منابع مورد نیاز توسعه رشته‌های مهارتی مهم‌ترین موضوعی است که باید در دستور کار قرار دهیم.

علیرضا پور تصریح کرد: اداره فنی حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش فارس، اولین اداره‌ای است که در راستای توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مورد نظر برنامه هفتم توسعه، به تدوین برنامه پرداخته و آن را به وزارتخانه ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم سند توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان را تا ۳۰ دی‌ماه تدوین و به استانداری ارائه کنیم، تصریح کرد: توسعه رشته‌های مهارتی اشتغال و کارآفرینی را در آینده به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84550

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.