• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
0

از افزایش خطوط حمل مسافر تا نصب پلاک‌های هوشمند در صدرا

  • کد خبر : 83737
  • 01 دی 1402 - 17:25
از افزایش خطوط حمل مسافر تا نصب پلاک‌های هوشمند در صدرا
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا به مناسبت فرا رسیدن حمل و نقل، اخبار جدید و خوبی را برای شهروندان این شهر اعلام کرد که از جمله آن می‌توان به افزایش خطوط حمل مسافر از صدرا به شیراز و برعکس و همچنین نصب پلاک‌های هوشمند اشاره کرد.

روح‌الله شجاعیان امروز، اول دی‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته حمل و نقل، از مشکلات این عرصه شهر صدرا سخن گفت و افزود: مشکل بعد مسافت صدرا تا شیراز و کمبود زیرساخت‌های حمل و نقل در شهر صدرا وجود داشت که با تغییر ساختاری و تقویت پایانه بزین  و ناوگان حمل و نقل توسط شهرداری شیراز و صدرا توانستیم بخشی از این مشکلات را کمتر کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا ادامه داد: با خرید و اضافه شدن  ۱۶دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی و ۲ دستگاه ون بخشی از این مشکلات مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر صدرا اقداماتی را در جهت افزایش شاخص‌های حمل و نقل عمومی شهر صدرا انجام داده است که در مراحل پایانی قرار دارد، از ایجاد خط حمل و نقل مسافر از میدان سنگی صدرا به سمت میدان اطلسی با ۵ دستگاه مینی بوس ون خریداری شده خبر داد و گفت: این ون‌ها تا ماه آینده تحویل شهرداری صدرا شده و این خط حمل مسافر به شکل رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

عضو شورای شهر صدرا تصریح کرد: این خط حجم زیادی از بار ترافیکی شهر صدرا به پایانه بزین را به شکل سریع‌السیر به پایانه شهید سلیمانی منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه دو خط حمل و نقلی برای فاز یک و دو شهر صدرا وجود دارد، گفت: در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر صدرا، ۶ مسیر برای دو فاز شهر صدرا پیش‌بینی شده است که اکنون در حال اخذ مصوبه فرمانداری و شورای ترافیک هستیم و با تایید این مسیرها و رسیدن ناوگان مسافری سفارش داده شده، همه این ۶ خط یا حداقل ۴ خط را در جهت خدمت‌رسانی به مردم راه‌اندازی خواهیم کرد .

شجاعیان با اشاره به همکاری شورا و شهرداری شهر صدرا با شهرداری منطقه ۱۰ شیرازگفت: پایانه بزین نیازمند اصلاح هندسی جهت افزایش تعداد ورودی اتوبوس‌ها بود که این موضوع در کنار بحث روشنایی این پایانه ساماندهی شد.

وی ادامه داد: پایانه بزین، پایانه ورودی غرب شیراز محسوب می‌شود که به دلیل افزایش تعداد خطوط ورودی این پایانه به ۶ خط، نیاز بود اقداماتی در جهت پیشگیری ازافزایش ترافیک در این پایانه انجام شود که این مهم نیز صورت گرفت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر صدرا تصریح کرد: شهرداری صدرا به لحاظ محدودیت‌های قانونی نمی‌تواند در خارج از محدوده شهری این شهرهزینه کند، از این‌رو از شهرداری شیراز درخواست کردیم تا توجه ویژه‌ای به پایانه بزین داشته باشد  .

شجاعیان در ادامه با بیان اینکه به‌مناسبت هفته حمل و نقل و ترافیک، شورا و شهرداری شهر صدرا ۲ اقدام دیگر را نیز در دستور کار قرار داده است، گفت: یکی راه‌اندازی خط زیارت در شهر صدراست که با نظر مثبت شهردار و اعضای شورا ، عصر هر پنج‌شنبه یک اتوبوس به شکل رفت‌وبرگشت از صدرا به سمت حرم حضرت شاهچراغ(ع) حرکت خواهد کرد و بدین ترتیب هم زمینه تشویق فرهنگ زیارت و هم رضایتمندی مردم شهر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در اقدامی دیگر بعد از مطلع شدن از راه‌اندازی خطوط شبانه توسط شهرداری شیراز، سازمان حمل و نقل شهرداری صدرا را مکلف به هماهنگی سریع با شهرداری شیراز در جهت راه‌اندازی خطوط مکمل رینگ حمل و نقل شبانه شیراز تا صدرا کردیم تا مردم بتوانند به سرعت به مقصد صدرا برسند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه با اداره پست در جهت ساخت و نصب پلاک‌های هوشمند در شهر صدرا خبر داد و گفت: با این کار، در صورت بروز هر گونه مشکل اورژانسی و حوادث با ارائه یک کد ۱۰ رقمی دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادگر به سرعت به محل رسیده و ارائه خدمت سریع‌تری خواهند داشت.

شجاعیان همچنین با اشاره به وجود کیو آر کد در این پلاک‌ها گفت: با اسکن این بخش می‌توان به شکل مستقیم به آدرس مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

وی میزان اعتبار اولیه طرح پلاک هوشمند صدرا را  دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال آینده نیز ۵ میلیارد تومان به این طرح در چند فاز اختصاص خواهد یافت.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا همچنین گفت: در بحث نامگذاری معابر شهر صدرا ، اسامی بسیاری از معابر شهر صدرا گنگ، نامفهوم یا اصولا بدون نام و نشان بودند که به یاد رخدادهای غزه یک میدان را در شهر صدرا به نام قدس نامگذاری کردیم که پس از تایید در صحن شورا و اخذ مجوز فرمانداری صدرا این مهم  انجام خواهد شد.

شجاعیان تصریح کرد: علاوه بر این‌ها بنا به درخواست پرستاران یک خیابان در مجاورت بیمارستان پیوند اعضا و بیمارستان سوختگی به نام بلوار پرستار نامگذاری شده است تا از زحمات این قشر زحمتکش قدردانی شده باشد .

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های آینده شورای شهر صدرا گفت: در حوزه حمل و نقل بنا داریم چشم‌انداز را از ناوگان دیزلی به ناوگان حمل و نقل عمومی برقی تغییر دهیم.

عضو شورای شهر صدرا با اشاره به جلسه هفته آینده این شورا با خودروسازان در تهران برای تأمین اتوبوس‌های برقی گفت: تلاش می‌کنیم به جای ناوگان دیزل از ناوگان برقی بهره‌گیری بیشتری کنیم.

شجاعیان همچنین از راه‌انداری جایگاه شارژ خودروهای برقی در شهر صدرا خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها یکی از مشکلاتی که ناوگان حمل و نقل در صدرا با آن مواجه است عدم وجود یک پمپ گازوئیل در شهر صدرا است که در این زمینه تمهیداتی اندیشیده‌ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر صدرا همچنین هوشمندسازی ناوگان و ایستگاه‌های حمل مسافر در این شهر را از دیگر برنامه‌های این شورا عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83737

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.