• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید؛

افزایش جمعیت حیات‌وحش در منطقه شکار ممنوع بصیران اقلید

  • کد خبر : 82171
  • 20 آذر 1402 - 22:34
افزایش جمعیت حیات‌وحش در منطقه شکار ممنوع بصیران اقلید
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید گفت: با تلاش محیط بانان جمعیت حیات‌وحش در منطقه شکار ممنوع بصیران اقلید روند افزایش دارد.

علی بخش نجاتی امروز، ۲۰ آذرماه از اجرای برنامه سرشماری گونه‌های شاخص جانوری در منطقه شکار ممنوع بصیران این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه در نیمه آذر ماه امسال با حضور محیط‌بانان، کارشناسان و سمن‌های محیط زیستی شهرستان اقلید انجام گرفت.

وی افزود: در این سرشماری گونه‌های شاخص مانند کل و بز، قوچ و میش با برنامه‌ریزی‌های منظم و حضور کارشناسان، محیط‌بانان و سمن‌های محیط زیستی برای رشد یا کاهش جمعیت حیات وحش و بررسی کیفیت زیستگاه‌های تحت ارزیابی قرار گرفتند.

نجاتی با بیان اینکه در سرشماری‌ها، دستیابی به حداقل جمعیت گونه‌های شاخص، تعیین ترکیب جنسی گونه‌ها، آگاهی از وضعیت زیستگاه و بررسی حفاظتی و برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح زیستگاه مورد تأکید است، از افزایش جمعیت گونه‌های شاخص جانوری در سال جاری خبر داد.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید، محیط‌بانان این شهرستان وضعیت سرشماری حیات وحش منطقه بصیران را افزایشی اعلام کرده‌اند که این موضوع بیانگر امنیت زیستگاه و فراهم شدن شرایط زاد و ولد و تکثیر گونه‌های حیات وحش است.

وی با یادآوری اینکه منطقه بصیران از سال ۱۳۶۲  به‌عنوان منطقه شکار ممنوع شناخته شده و تحت مدیریت قرار دارد، گفت: با تلاش مضاعف محیط‌بانان این شهرستان جمعیت حیات وحش در منطقه بصیران  افزایش داشته است.

نجاتی یادآور شد: این منطقه از طرف اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس جهت ارتقا به منطقه حفاظت شده به سازمان مرکزی پیشنهاد  شده و کارهای اداری آن هم انجام گرفته است که در آینده نزدیک در جلسه شوری عالی محیط زیست کشور مطرح ‌و تایید شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید بیان کرد: این موضوع از طریق سازمان مرکزی محیط زیست پیگیری می‌شود تا تلاش چندین ساله محیط‌بانان این مرز و بوم به ثمر نشیند و این منطقه به حفاظت شده ارتقا یابد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82171

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.