• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
مدیر اتاق فکر امور فناوری و دانش‌بنیان استانداری فارس؛

نخستین رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس برگزار می‌شود

  • کد خبر : 81587
  • 17 آذر 1402 - 10:35
نخستین رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس برگزار می‌شود
نخستین رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس به‌همت اتاق فکر امور فناوری و دانش‌بنیان استانداری فارس، برگزار می‌شود.

مدیر اتاق فکر امور فناوری و دانش‌بنیان استانداری فارس ضمن اعلام این خبر، بیان کرد:‌ همزمان با آغاز فعالیت‌های برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان استان فارس، «رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس» با حضور مدیران ارشد استان، اساتید دانشگاهی، رؤسا و مدیران صنایع و بخش خصوصی در شیراز (در هتل بزرگ شیراز) برگزار خواهد شد.

سجاد تقوایی هدف از برگزاری این رویداد را ترویج امر و جایگاه سیاست‌گذاری برای مدیران استانی عنوان کرد و افزود: با وجود پیشرفت‌های چشمگیر علمی در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اقتصادی و فناورانه، همچنان برای بسیاری از نیازها و چالش‌های واقعی استان پاسخ روشنی ناظر به امکانات، اقتضائات و محدودیت‌های موجود ارائه نشده است.

وی ادامه داد: برای این چالش‌ها به‌دلیل ماهیت سیاستی، پیچیدگی و بین‌رشته‌ای که دارند، نمی‌توان در انزوای آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها یا اتاق‌های دربسته سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی پاسخی یافت. به همین دلیل، در سال ۱۴۰۱، به ابتکار جمعی از خبرگان و مجربین حوزه‌های مختلف سیاست‌گذاری و حکمرانی استان فارس و حسب تأکید استاندار محترم آن، «اتاق فکر امور فناوری و دانش‌بنیان استانداری فارس» به‌منظور احصا نیازها و تصمیم‌سازی درخصوص امور دانش‌بنیان استان، فعالیت خود را آغاز نمود.

تقوایی افزود: حال پس از گذشت بیش از یک‌سال از فعالیت‌های مجموعه اتاق فکر و شناسایی چالش‌های استان فارس به‌همت پژوهشگران جوان و نخبه و ارائه راهکارهای سیاستی با نگاه ژرف بر ابعاد فنی، اقتصادی، اجرایی و قانونی، «رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس» با هدف ترویج امر و جایگاه سیاست‌گذاری برای مدیران استانی گزارش عملکرد اتاق فکر به مدیران ارشد استان، اساتید دانشگاهی، رؤسا و مدیران صنایع و بخش خصوصی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همزمان با رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس، نمایشگاه سیاستی چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف سیاستگذاری استان آماده‌سازی شده و در حاشیه‌ی این رویداد دایر می‌شود.

به گفته‌ مدیر اتاق فکر امورفناوری و دانش بنیان استانداری فارس در این رویداد استاندار فارس، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مشاور وزیر اقتصاد در پروژه‌های راهبردی و تحولی حضور خواهند داشت و کارگروه‌های تخصصی استان فارس در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، هوش مصنوعی و آب گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه خواهند داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، نخستین رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس روز یکشنبه، ۱۹ آذرماه در شیراز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81587

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.