• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز؛

مانور تمرینی عملیاتی داوطلبین آتش نشان شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 81452
  • 15 آذر 1402 - 9:41
مانور تمرینی عملیاتی داوطلبین آتش نشان شیراز برگزار شد
آیین آمادگی و پاسداشت از روز آتش نشان های داوطلب و رونمایی از طرح «زمستان را شاد(ایمن)بگذارنیم» در شیراز آغاز شد

به گزارش سحاب پرس، مانور آمادگی و مراسم پاسداشت آتش نشانان داوطلب شیراز به مناسبت روز جهانی داوطلب در راستای اهمیت و نقش نیروهای مردمی در کاهش و پیشگیری از حوادث ۱۴آذر ماه روز آتش نشان داوطلب ( همزمان با پنجم دسامبر روز جهانی داوطلب )با محوریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز و با حضور: محمد تقی تذرویی نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز، خانم افسانه خواست خدایی رئیس کمیته بانوان و خانواده شورا و اعضای داوطلبان آتش نشان در سنین مختلف در سایت آموزش و تاکتیک ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۴ شهرک والفجر برگزار شد.
عضو هئیت رئیسه و رئیس کمیته بانوان و خانواده شورا تاکید کرد: طرح «بام« نمود بارز مشارکت مدنی شهروندان در شیراز است. خواست خدایی طرح بام را کم نظیر در کل کشور دانست و گفت: حضور در طرح بام برای همه شهروندان بصورت رایگان است و در این دوره  ۷۰۴ نفر آموزش دیده به دوره بعدی دریافت آموزش ها منتقل می شوند.خواست خدایی با اشاره به اینکه در این طرح شاهد حضور همه گروههای سنی هستیم عنوان کرد: اعلام آمادگی بانوان در هر سنی برای خدمت به خانواده و جامعه جای تقدیر دارد و منجر به این می گردد که این طرح ادامه یابد. آموزش دانش آموزان و سایرگروههای هدف و خبرنگاران بعنوان افرادی که همیشه در بروز حوادث در صف اول اطلاع رسانی حضور دارند از جمله مواردی بود که این عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز به آن پرداخت و افزود: تشکل های مردمی شرایطی را فراهم می کنند تا بتوان در پیشبرد اهداف شهری و ارایه خدمات مطلوب موفق تر عمل کرد.
خواست خدایی در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع نیروهای داوطلب آتش نشان با اشاره به سیاست گذاری شورای شهر و شهرداری در ارایه خدمات رسانی مطلوب به شهروندان گفت: به مناسبت ایام پرفروغ دهه فجر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید و این حجم از پروژه و اعتبار اتفاق کمی نیست و این سیاست گذاری بستری است برای ارایه خدمات رسانی مطلوب به شهروندان که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز رقم خواهد خورد.
وی همچنین در پایان با اشاره به حضور فعالانه رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در ارایه خدمات مرتبط با سازمان در شهر شیراز تصریح کرد: آتش نشانان همیشه پای کار و جز نیروهای مخلص در شهرداری هستند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این برنامه گفت: روز جهانی داوطلب و ۱۴اذر ماه بهانه ای شد برای پاسداشت نیروهای داوطلب آتش نشان تا با گرده همایی آنها این جلسه را تشکیل دهیم. به گفته او نیروهای آتش نشان داوطلب به سطحی از آموزش ها رسیدند که می تواند در برخی از عملیات ها از ظرفیت انها بهره ببریم.
عیدی پور که ۱۸ سال سابقه خدمت در لباس آتش نشانی در سطوح مختلف را دارد عنوان کرد: تلاش کردم در زمان حضور در سازمان آتش نشانی مانند تمام نیروهای مجموعه خادم مردم باشم.وی همچنین با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشان داوطلب و حضور مردم در پیشگیری و مقابله با حوادث برای مدیریت شهری و شورا دلگرم کننده است و دستاورد برنامه امروز جمعیت نیروهای آتش نشان داوطلب در تمام سنین است. عیدی پور با تاکید بر این مطلب که بدون وجود مردم در حوادث بزرگ کاری صورت نخواهد گرفت تصریح کرد: تعداد نیروهای آتش نشان و امدادی رسمی نسبت به جمعیت محدود است و در حوادث غیر مترقبه این مردم هستند که پای کار می آیند، حضور مردم در امداد رسانی و کمک به همنوع می تواند از بروز خسارات بیشتر جلوگیری نماید. او با بیان اینکه عملکرد نیروهای آتش نشان دلسوزانه و ایثارگونه است عنوان کرد: یکی از برنامه های جدی سازمان آتش نشانی،آموزش و تربیت نیروهای داوطلب امدای است تا بتوانیم در حوادث و امداد رسانی با مشارکت مردم اثرات منفی بروز حادثه را کاهش و از بروز حوادث بیشتر جلوگیری کنیم. رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به اجرای طرح بام به پیشنهاد سرکار خانم خواست خدایی عضو شورای شهر و رئیس کمیته بانوان و خانواده شورا اظهار کرد: طرح بام (آتش نشانان بانوان محلات) بعنوان یک ضرورت برای آموزش امدادی خانواده و در دستور کار سازمان قرار گرفت. عیدی پور اظهار امیدواری کرد با پیش برد فازهای مختلف این طرح به سطحی مطلوب برسیم که ۱۷۶ محله شهر و یازده منطقه شهر شیراز به ویژه مناطق کم برخوردار‌ و محروم تحت تاثیر آموزش های داوطلبانه و رایگان آتش نشانی قرار بگیرند. به گفته این مقام مسئول باید به ازای هر نیروی آتش نشان پنج نیروی مردمی آماده و آموزش دیده داشته باشیم تا در کنار حوادث بزرگ اقدامات بزرگ انجام گیرد.

همچنین در این برنامه طرح زمستان را شاد(ایمن) بگذرانیم” رونمایی شد

این طرح که با هدف پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح ویژه فصل سرما با حضور مسولان صورت گرفت به دنبال کاهش و به صفر رساندن آمار گاز گرفتگی با گاز مونواکسید کربن و به صفر رساندن فوتی ها هست. همچنین این طرح به دنبال افزایش ایمنی در فصل سرما با کاهش حوادث در زمان بروز سیل ؛زلزله و کاهش تصادفات برای کم کردن تلخی این حوادث در زمستان آغاز میشود.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با حضور در این برنامه عنوان کرد: راه اندازی برنامه های که با حضور مردم باشد ارزنده است. وی افزود: حتی بروز یک حادثه کمتر بسیار اثر گذار است و این مهم با مشارکت همه سازمان ها و نیروهای داوطلب آتش نشان محقق می گردد.
تذرویی با تاکید بر این مطلب که نیروهای آتش نشان داوطلب ظرفیت های ارزنده برای شهرها و موثر در کاهش حوادث در سطح محلات هستند مدیریت شهری سپاسگذار اقدامات آنها است . ۱۷۶ محله و جمعیت دانش آموزان هدف های این طرح هستند. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سابقه طولانی فعالیت آتش نشانان داوطلب عنوان کرد: مشارکت شهروندان در جمعیت داوطلب بستر حضور در جمعیت داوطلبان آتش نشانی را بوجود اورده است تا با گذارندن دوره های تخصصی این گروههای مردمی در صورت نیاز با هم افزایی نیروهای خدمات ایمنی و اتش نشان ها و مشارکت در محلات حضور خواهند یافت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81452

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.