• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید؛

خاکریزهای کشاورزی در مسیر رودخانه احیاگر تالاب کافتر مدیریت شوند

  • کد خبر : 81292
  • 12 آذر 1402 - 22:32
خاکریزهای کشاورزی در مسیر رودخانه احیاگر تالاب کافتر مدیریت شوند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با بیان اینکه ارزش‌ تالاب‌ها چندین برابر تولیدات کشاورزی است، تأکید کرد: خاکریزهای کشاورزی در مسیر رودخانه احیاگر تالاب کافتر باید مدیریت شوند.

علی نجاتی امروز، ۱۲ آذرماه در حاشیه کارگاه آموزشی طرح توانمندسازی روستاهای حوزه تالاب کافتر با اشاره به اقدامات برای احیای تالاب کافتر ضمن ارائه گزارشی از روند جلسات احیا و رفع موانع آبگیری تالاب به یکسری نکات تکمیلی برای اجرای هرچه بهتر طرح مزبور پرداخت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید با بیان اینکه خاکریزهای کشاورزی در مسیر رودخانه احیاگر تالاب کافتر باید مدیریت شوند، از مسئولان جهادکشاورزی و بهره‌برداران کشاورزی خواست تا در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی، تالاب کافتر را یکی از تالاب‌های مهم و تأثیرگذار در طراوت هوای شهرستان و حفظ زیست بوم دانست و گفت: ارزش تالاب‌ها چندین برابر تولیدات کشاورزی است. یک تالاب به راحتی می‌تواند به کانون گردوخاک تبدیل شود، همان‌طور که در چند سال گذشته نمونه آن در این شهرستان مشاهده شد.

نجاتی افزود: یکی دیگر از پیامد خشکی تالاب‌ها که در خشکی بسیاری از تالاب‌های کشور مشاهده شده است، به مهاجرت شهروندان  و روستاییان برمی‌گردد. خشکی تالاب‌ها انگیزه جوامع محلی برای سکونت در روستاها را از بین می‌برد.

دبیر انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس شهرستان اقلید و مجری طرح معیشت جایگزین در حوزه تالاب کافتر هم گفت: در این کارگاه که با حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار شد و رنگ و بوی دیگری داشت، در ابتدا به معرفی نوع کارگاه و اهداف پیش‌رو اشاره شد.

سیدضیا شریفی همچنین با یادآوری کاهش شدید منابع آبی در تالاب کافتر و منابع آبی پیرامون آن یکی از اهداف طرح را کمک به کاهش فشار بر منابع آبی عنوان کرد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ محیط زیست بر بازمصرف مواد دور ریز و استفاده مجدد از آن‌ها تأکید کرد.

در حاشیه این کارگاه همچنین در خصوص آب خاکستری و آب پنهان بازیافت و تفکیک زباله نیز نکاتی ارائه شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81292

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.