• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز؛

اجرای طرح تردد مکانی ـ زمانی ناوگان بار شیراز به‌صورت هوشمند

  • کد خبر : 80849
  • 06 آذر 1402 - 20:17
اجرای طرح تردد مکانی ـ زمانی ناوگان بار شیراز به‌صورت هوشمند
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: این کلان‌شهر در طرح تردد مکانی ـ زمانی ناوگان بار که به تأیید شورای ترافیک استان فارس هم رسیده است، به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود.

آرش نعمتی امروز، ۶ آذرماه در این رابطه اظهار کرد:  شیراز اولین کلان‌شهر کشور است که تردد ناوگان بار را به صورت کاملاً هوشمند انجام می‌دهد.

وی، شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز (هسته مرکزی و پرتردد شهر) را ساماندهی خودروی باری و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال از شهرداری عنوان کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: در طرح تردد مکانی ـ زمانی ناوگان بار که به تایید شورای ترافیک استان فار سهم رسیده است، این کلان‌شهر به سه محدوده قرمز، زرد و سبز تقسیم می‌شود.

نعمتی، هسته مرکزی شهر را محدوده و نقاط پر تردد (منطقه تاریخی-فرهنگی و بخشی از مناطق ۱ و ۳ شهرداری شیراز) معرفی و بیان کرد: این طرح در ابتدا به‌صورت ارشادی و سپس اعمال قانون از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و پلاک خوان که در ۶۴ نقطه از مبادی ورودی و خروجی محدوده قرمز نصب می‌شود، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح، تردد خودروهای خدماتی، امدادی و انتظامی آزاد است، هدف از اجرای این طرح را تسهیل عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی ناشی از تردد و توقف خودرهای باری دانست و گفت: زمان‌بندی تردد خودروهای باری در محدوده قرمز براساس شیوه‌نامه و مصوبه شورای شهر اجرا خواهد شد.

نعمتی در ادامه از رانندگان خودروهای باری که ساکن یا شاغل در محدوده قرمز طرح هستند، خواست تا به سامانهhttps://hamlebar.shiraz.ir  بخش خوداظهاری، مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات درخواستی جهت تسهیل ورود و خروج از محدوده اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری شیراز در خصوص سایر امکانات این سامانه به ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال خودروهای باری بدون مراجعه حضوری به سازمان اشاره کرد.

نعمتی با تأکید بر اینکه شرط ورود و خروج خودروهای باری از محدوده قرمز طرح تردد مکانی و زمانی، ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال است، گفت: مالکین خودروهای باری که قصد تردد در محدوده ذکر شده را دارند باید حتماً تا قبل از اجرای طرح در هفته حمل و نقل (۲۶ آذرماه) نسبت به ساماندهی و دریافت پروانه فعالیت و اشتغال اقدام کنند.

به گزارش سحاب پرس، راه‌های کسب اطلاعات لازم درباره جزییات شیوه‌نامه طرح تردد مکانی و زمانی ناوگان بار، وبگاه سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار به نشانی  bar.shiraz.ir، سامانه ۱۳۷، شماره تماس سازمان ۰۷۱۳۷۳۲۱۰۰۰ و یا مراجعه حضوری به سازمان مدیریت حمل و نقل بار واقع در میدان گلستان (کلبه) اعلام شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80849

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.