• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس؛

اهتمام برای شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در فارس

  • کد خبر : 80815
  • 06 آذر 1402 - 18:50
اهتمام برای شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در فارس
معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اقدامات احداث مسکن برای نیازمندان تأکید کرد: شتاب‌بخشی به طرح نهضت مسکن و توسعه مناطق محروم فارس در دستور کار مسئولان استان فارس قرار دارد.

امیر برومند امروز، ۶ آذرماه در حاشیه بازدید از پروژه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز گفت: شتاب‌بخشی به طرح نهضت مسکن و توسعه مناطق محروم فارس در دستور کار مسئولان استان فارس قرار دارد، بهره‌گیری از ابزارهای قانونی یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازها و سیاست‌های مسئولان استان برای تحقق این هدف مهم است.

وی اضافه کرد: پیشبرد اقدامات در حوزه نهضت ملی مسکن و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان فارس یکی از رویکردهای مهم دولت است؛ رویکردی که با حضور مسئولان این استان در مناطق صعب‌العبور و حاشیه شهرها و مناطق محروم تبدیل به گفتمانی ماندگار شده است.

به گفته معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس، طبق آخرین سرشماری جمعیت روستایی فارس، حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر یعنی معادل ۳۰ درصد جمعیت استان و تعداد روستاهای دارای سکنه این استان نیز افزون بر ۴ هزار روستا است. بنیاد مسکن برای همه جمعیت روستایی برنامه عمران و سازندگی تدوین کرده است.

برومند ادامه داد: قطعا اگر بتوانیم به علت مهاجرت‌ها در بسیاری از روستاها به‌صورت کارشناسی نگاه کنیم و اشتغال روستاها را حفظ کنیم، هیچ روستایی حاضر به مهاجرت و سکونت در حاشیه شهرها با این حجم از مشکلات موجود در این مناطق نخواهد شد؛ سعی بنیاد مسکن نیز بر این بوده است که به روستاها توجه بیشتری شود و بخش قابل توجهی از اعتبارات را صرف کمک به روستاها کنیم.

محسن ابراهیمی، مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه در این شهرستان ارائه داد و گفت: برخی طرح‌های عمرانی و پروژه‌های بهسازی روستاها مورد بازدید مسئولان بنیاد قرار گرفت و وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در برخی شهرها بررسی شد و آخرین تصمیمات و سیاست‌ها در این حوزه اتخاذ شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80815

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.