• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1
دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش؛

متون آموزشی در مدارس «امین» تغییری ندارد

  • کد خبر : 79983
  • 29 آبان 1402 - 23:44
متون آموزشی در مدارس «امین» تغییری ندارد
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح مدارس «امین» در کشور گفت: در این مدارس، متون آموزشی و دانش‌آموزی تغییری ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد امروز (دوشنبه، ۲۹ آبان ماه) در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس که در شیراز برگزار شد گفت: در مدارس طرح «امین» هدف بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت است. بنابراین این آموزش و پرورش و نهایتا دانش‌آموزان هستند که از این همکاری نفع می‌برند.

وی بیان کرد: در مدارس طرح امین، سیستم آموزشی کاملا آموزش و پرورشی است؛ اما در راستای غنی‌سازی کلاس‌های فوق برنامه، از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود. بنابراین نه متون آموزشی و نه دانش‌آموز هیچ تغییر نمی‌کند.

نیکزاد با بیان اینکه معلم نباید صرفاً به آموزش بپردازد، بلکه تربیت دانش‌آموزان جزیی از عملکرد معلم است گفت: مسیر همکاری‌ها و ارتباطات آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه همواره مطلوب بوده، اما در دو سال اخیر این همکاری‌ها به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است.

وی با تأکید بر اینکه دستورالعمل طرح امین که بسیار کار پژوهشی روی آن انجام شده و از طرح‌های جا افتاده است، باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد افزود: ارتباط و پیوند مسجد و مدرسه در دستور کار ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش است و این طرح با اهداف تربیتی در دستور کار قرار گرفت.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بیان کرد: مدیریت مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه برعهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود.

نیکزاد اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین، همه دستگاه‌ها و نهادها باید در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند. یکی از این نهادها که در فرآیند تربیتی نقش مهمی دارد، حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لبیک گفته‌اند و در قالب ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند. براساس مصوبه ۷۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده، این همکاری‌ها شکل گرفته است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورشی افزود: همکاری‌های بین دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه در زمینه‌های منابع انسانی، آموزش، پژوهش و متون درسی پیش می‌رود. یکی از موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته می‌شود، پیوند مدرسه و مسجد است، دانش‌آموز باید ارتباطی قوی و عمیق با پایگاه مسجد داشته باشد.

وی از ضرورت فراهم کردن زمینه تعامل داوطلبانه دانش‌آموزان با مساجد سخن گفت و افزود: در راستای تحقق ساحت اعتقادی اخلاقی از جمله ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین، مربیان طرح «امین» کار تربیتی در مدارس را انجام می‌دهند.

نیکزاد اضافه کرد: مربیان طرح «امین» پس از فراگیری آموزش‌های لازم و در سطوح مختلف و عبور از گزینش، وارد مدارس می‌شوند و با کمک مدیر و سایر عوامل مدرسه فرآیند تربیت دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79983

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.