• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس؛

برگزاری بیش از ۱۲ هزار برنامه هفته بسیج در فارس

  • کد خبر : 79653
  • 27 آبان 1402 - 15:16
برگزاری بیش از ۱۲ هزار برنامه هفته بسیج در فارس
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس از برگزاری بیش از 12 هزار برنامه هفته بسیج در فارس خبر داد و گفت: رزمایش سراسری اقتدار بسیجیان روز یک‌شنبه ۵ آذر در شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود.

هاشم جمالی امروز، ۲۷ آبان در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵ هزار شهید استان فارس فرا رسیدن هفته بسیج را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۱۲ هزار و ۸۰۴ عنوان برنامه شاخص و عمومی توسط بسیج استان فارس اجرا خواهد شد و از ۲۹ آبان‌ماه با عنوان «بسیج، جهاد و خدمت‌رسانی» برنامه‌های هفته بسیجی در استان فارس آغاز می شود تا ۵ آذرماه ادامه دارد.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه تمامی برنامه‌های هفته بسیج پیش دومین کنگره شهدای فارس است، افزود: دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس  همزمان با دومین سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) در ۴ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، از این‌رو اجرای هر حرکت فرهنگی در فارس، پیش اجلاسیه کنگره شهدای فارس است که به تمامی متولیان فرهنگی استان تأکید شده است که هر رویداد باید پیوست کنگره شهدا داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و اظهار کرد: همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان بسیج سازندگی در روز دوشنبه، ۳۰ آذر برگزار خواهد شد و رزمایش جهادگران فاطمی با محوریت ارائه خدمت بی‌منت جهادی به اقشار ضعیف جامعه آغاز می‌شود.

جمالی از اعزام پزشکان و متخصصان به مناطق محروم استان در قالب جهاد پزشکی خبر داد و گفت: جشنواره ورزشی پایگاه‌های مقاومت بسیج استان در هفته بسیج کارخودش را آغاز خواهد کرد. همچنین رونمایی‌ از تولیدات فرهنگی هنری بسیج فارس، رزمایش سراسری خدمت‌رسانی در مناطق عشایری، افتتاح پویش جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا، گردهمایی هنرمندان بسیجی در استان، آزادسازی زندانیان معسر و جرایم غیر عمد، نشست اساتید نخبه با فرمانده سپاه فجر فارس از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس شعار هفته بسیج در اول آذرماه را «بسیج؛ ولایت باور و انقلابی» عنوان کرد و ادامه داد: نشست فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب در فارس، اختتامیه مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج، همایش تجلیل از قهرمانان ورزشی بسیج، همایش تجلیل از کارآفرینان برتر بسیجی، برگزاری نشست‌های بصیرتی تبیینی راهیان قدس در این روز برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در روز پنج‌شنبه، ۲ آذرماه با شعار «بسیج؛ مقاومت، ایثار و شهادت»، قبور مطهر شهدا در شهرستان‌های استان فارس گلباران می‌شود و اجتماع بزرگ طلاب و دانش عنوان سربازان روح‌الله، سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی مراسم یادواره شهدا به صورت محله محور در خصوص آبروی محله و همایش راویان جوان از دیگر برنامه‌های این روز است.

جمالی، برنامه‌های هفته بسیج فارس در رو جمعه ۳ آذر با شعار «بسیج ایمان؛ بصیرت و انتظار» را مورد توجه قرار داد و گفت: با گردهمایی سراسری میقات صالحین در مصلاهای نماز جمعه سراسر استان، فرماندهان سپاه به قبل از خطبه‌ها به سخنرانی خواهد پرداخت. همچنین اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم، همایش پیاده‌روی خانوادگی در سراسر استان، شب شعر و خاطره‌گویی در این روز برگزار خواهد شد.

وی، برپایی بسیج جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر شعار روز شنبه، ۴ آذر انتخاب شده است، گفت: علاوه بر این‌ها برپایی همایش تجلیل از اساتید بسیجی، اجتماع ۵ هزار نفری زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، تجلیل از کاسبان امین، تجلیل از معلمان بسیج تمدن‌ساز و در طراز انقلاب، تجلیل از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس برگزاری نمایش اقتدار بسیج همزمان با سراسر کشور در استان فارس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این رزمایش روز یکشنبه، ۵ آذر ماه با شعار «بسیج؛ دفاع، امنیت و اقتدار» ساعت ۹:۳۰ صبح در تمامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد که در شهر شیراز ۴۰ هزار بسیجی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، حسینیه عاشقان ثارالله(ع)، نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان، حافظیه و ورزشگاه شهر صدرا این رزمایش را اجرا خواهند کرد همچنین شب شعر حماسه فاطمیه، اجرای سرود خیابانی، شروع کمک به ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به یک هزار زوج نیازمند و برپایی مواکب فاطمی از دیگر برنامه‌های این روز است.

جمالی با بیان اینکه بسیج در شرایط سخت پسا پیروزی انقلاب اسلامی که یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات قرن معاصر بود، تشکیل شد، تاکید کرد: برخی از افراد تصور دارند که بسیج در زمان جنگ تحمیلی شکل گرفت درصورتی که در ۵ آذر ۱۳۵۸ امام خمینی(ره) دستور تشکیل سازمان بسیج مستضعفان را صادر کرد و ظرفیت مردم برای حفظ انقلاب اسلامی در کشور پای میدان آمد.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) برای حفظ انقلاب به تفکر مردمی و بسیجی ساختار بخشیدند و فرمودند که اگر تفکر بسیجی در کشوری وجود داشته باشد، چشم طمع جهان‌خواران از آن قطع خواهد شد. عده‌ای تصور داشتند که با پایان دفاع مقدس بسیج در کشور به پایان خواهد رسید اما یکی از برکات کلیدی بسیج نقش‌آفرینی در زمان جنگ تحمیلی بود و از زمان تشکیل بسیج تاکنون شاهد خدمات بی نظیر این نهاد مردمی در تمامی عرصه‌های متعددی نظیر امدادرسانی در بلایای طبیعی، سازندگی، محرومیت زدایی، امنیت و… بودیم.

جانشین فرماندهی سپاه فجر با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب فرمودند بسیج نیروی کارآمد نظام در تمامی عرصه‌ها است، بیان کرد: هرجایی که نظام اسلامی نیاز دارد بسیجیان بدون منت و چشم‌داشتی در خدمت مردم هستند چراکه بسیج عصاره فضائل ملت و قدرت مردمی نظام اسلامی است و بسیجیان در هرجایی که حضور داشتند با خدمت صادقانه کارنامه خوبی از خود ارائه کردند.

جمالی اظهار کرد: هرکسی دل در گرو اسلام، انقلاب و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد یک بسیجی است و در برهه‌ای از زمان امام خمینی(ره) فرمودند که انقلاب اسلامی به تمامی دنیا صادر خواهد شد و این موضوع از طریق بسیج محقق شد چراکه اکنون مردم غزه با تفکر بسیجی حضرت روح‌الله مقابل تمامی مستکبران جهان در حال ایستادگی هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79653

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.