• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

قنات بوزنجان سفلی در بیضا احیاء می شود

  • کد خبر : 79630
  • 27 آبان 1402 - 10:46
قنات بوزنجان سفلی در بیضا احیاء می شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز عملیات احیاء و مرمت قنات روستای بوزنجان سفلی با مشارکت جهاد کشاورزی و قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه این شهرستان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به لزوم مرمت و لایروبی قنات ها در بهبود تامین آب بخش کشاورزی، گفت: این قنات با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به طول ۱۸۰ متر با شناسایی، تخلیه کامل و مقاوم سازی ۹ حلقه میله چاه در حال بازسازی است.
مویدی اظهار کرد: این قنات پیش از این بدلیل عدم نگهداری مناسب از سوی بهره برداران، عدم رعایت حریم قنات و بلایای طبیعی مانند سیل بطور کامل از بین رفته بود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛ با اجرای این پروژه بالغ بر ۴۰ هکتار از باغ ها و اراضی کشاورزی روستای مذکور به چرخه تولید باز می گردد.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای عملیات موصوف میزان دبی قنات روستای بوزنجان سفلی به میزان ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت.
این مقام مسئول با بیان اینکه احیای قنات ها با هزینه‌های بسیار کم در مقابل راه های دیگر تامین آب، بسیار اقتصادی است و ضمن پایداری هیچ گونه خسارتی به منابع آب زیر زمینی وارد نمی کند افزود: شروع اجرای این طرح، رضایت بهره برداران منطقه را به دنبال دارد.
او اظهار امیدواری کرد: با توجه به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص اعتبار به پروژه های احیاء و مرمت قنوات و تعامل و مشارکت بسیج سازندگی در این خصوص، جهش قابل توجهی در خصوص اجرای پروژه های فنی و زیربنایی در حوزه کشاورزی بخصوص احیاء قنوات صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79630

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.