• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز مطرح کرد؛

نگاه ویژه شورای اسلامی شهر شیراز به ۲ موضوع مهم امنیت و زمان در سرمایه‌گذاری

  • کد خبر : 79027
  • 23 آبان 1402 - 12:57
نگاه ویژه شورای اسلامی شهر شیراز به ۲ موضوع مهم امنیت و زمان در سرمایه‌گذاری
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امنیت و زمان دو موضوع بسیار مهم در حوزه سرمایه‌گذاری است، گفت: در موضوع زمان نیاز است تا خدمات سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد مدیریت و دنبال شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز؛ نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران حوزه ساختمان و مدیریت شهری شیراز با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مقامات مدیریت شهری، سرمایه‌گذاران و فعالان عرصه سرمایه‌گذاری و شهرسازی برای رسیدن به راهکارهای حل مسائل حوزه ساخت‌وساز برگزار و مقرر شد تا جلسات رفع موانع فعالان و سرمایه‌گذاران این حوزه هر ماه با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: یکی از اتفاقات شایسته شورای ششم، برگزاری نشست‌های متوالی با موضوعات مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری است که این اقدام علاوه بر رفع موانع و مشکلات در این حوزه، منجر به اخذ تصمیمات متناسب با همان شرایط خواهد شد.

علیرضا اسکندری با بیان اینکه امنیت و زمان دو موضوع بسیار مهم در حوزه سرمایه‌گذاری است، افزود: در موضوع زمان نیاز است تا خدمات سرمایه‌گذاری در قالب پنجره واحد مدیریت و دنبال شود.

او تصریح کرد: در این خصوص لایحه‌ای در دستور کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر است که پس از جمع‌بندی نهایی در هفته‌های جاری به صحن شورا ارجاع می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: برگزاری نشست‌ها و عمل به تعهداتی که برای مدیران شهرداری ایجادشده است، در حوزه امنیت سرمایه‌گذاری تعریف شده است که بارها در جلسات مختلف این موضوع عنوان‌شده است و سند میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری موجب می‌شود مشکلات از سر راه سرمایه‌گذاری برداشته شود.

اسکندری ادامه داد: متأسفانه تا به امروز قوانین جاری شهرداری سرمایه‌گذاران حوزه مسکن را به‌عنوان سرمایه‌گذار نمی‌پذیرفت و به‌عنوان فعال بخش مسکن می‌پذیرفت و تعریف از یک سرمایه‌گذار مشارکت با شهرداری بود؛ اما با تغییر تعریف جدید از سرمایه‌گذار که از اقدامات خوب و ارزنده شورای ششم است به موضوع مسکن و ساخت‌وساز اهمیت ویژه‌ای داده شد.

او خاطرنشان کرد: در رابطه با مصوبه شورا تمام نمایندگان شورای ششم پذیرای نظرات و انتقادات هستند تا گره‌های این حوزه باز شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در بسته‌های تشویقی بعضی از سازندگان معتقدند در زمان صدور نقشه عوارض را پرداخت کنند تا با افزایش قیمت مواجه نشوند، گفت: این موضوع در شورا تصویب‌شده است و طرح در انتظار تأییدیه فرمانداری است که در صورت تقاضا خود مؤدی می‌تواند عوارض را پرداخت کنند.

این مقام اقتصادی در شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تلاش در خصوص سرمایه‌گذاری گفت: باید یک آیین‌نامه کاملی را در حوزه ساختمانی و غیرساختمانی داشته باشیم تا از سرمایه‌گذار حمایت کند.

اسکندری از شهردار شیراز خواست تا این نشست‌ها به‌صورت دوره‌ای و با حضور سایر دستگاه‌های متولی حوزه ساخت‌وساز برگزار شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر این موضوع که شهرداران مناطق باید یک روز را به سرمایه‌گذاران اختصاص بدهند، عنوان کرد: یک کمیته یا کارگروه تشکیل شود و در این کمیته شهردار کلان‌شهر شیراز و معاونت مالی و اقتصادی مجموعه مدیریت شهری حضور جدی داشته باشند تا روند پرونده‌هایی که در هر منطقه از سال‌های دور به سال‌های بعد منتقل می‌شود، بررسی شود.

او گفت: همچنین با تشکیل یک کارگروه تعیین تکلیف پروژه‌هایی که هرسال به سال بعد موکول می‌شود، صورت گیرد تا تصمیم قاطع و صحیح انجام شود.

بنا به اظهار اسکندری؛ با تشکیل این کارگروه انتقادات و مشکلاتی که سرمایه‌گذاران با آن روبرو هستند، برطرف خواهد شد و همچنین شاهد حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران خواهیم بود تا شهری درخور نام شیراز داشته باشیم.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79027

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.