• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

دختران شیرازی راهی مناطق عملیاتی جنوب ایران شدند

  • کد خبر : 79017
  • 23 آبان 1402 - 14:49
دختران شیرازی راهی مناطق عملیاتی جنوب ایران شدند
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز از اعزام ۳۰۰ دانش‌آموز دختر به مناطق دفاع مقدس در قالب اردوی راهیان‌نور خبر داد.

احمد جعفری امروز، ۲۳ آبان در آیین بدرقه دانش‌آموزان شهر شیراز به اردوی راهیان‌نور  گفت: بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز دختر مقطع متوسطه دوم در قالب ۷ اتوبوس امروز به سفر راهیان‌نور جنوب اعزام شدند تا از نزدیک با فرهنگ ایثار و شهادت و مجاهدت پدران خود درمقابل دشمنان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در این سفر ۴ روزه از مناطق جنگی دفاع مقدس بازدید خواهند کرد، ‌ اظهار کرد: سفر راهیان‌نور  سفری متفاوت از تمام سفرهاست که در آن دانش‌آموزان با حضور در یادمان‌های دهلاویه، ‌شلمچه، فتح‌المبین، طلائیه، معراج‌الشهدا و اروند به کلاس درس تاریخ معاصر ایران می‌روند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز با اشاره به اینکه اردوی راهیان‌نور با محوریت تربیتی، ‌اعتقادی و آموزشی برگزار می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس از برنامه‌های فرهنگی و معنوی بهره‌مند می‌شوند و در طول مسیر از حضور مربیان تربیتی، ‌راویان دفاع مقدس و مبلغان دینی استفاده خواهند کرد.

جعفری ادامه داد: یکی از روش‌های تربیتی مؤثر و کار فرهنگی مشترک بین آموزش و پرورش و سپاه اردوهای راهیان‌نور  است و در ماه‌های آتی دانش‌آموزان پسر نیز به این اردوی ارزشمند اعزام خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در ادامه این مراسم گفت: راهیان‌نور  از برنامه‌های فرهنگی و تربیتی کشور است که مهم‌ترین هدف آن آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس بوده و دانش‌آموزان را با حماسه‌های ایرانیان در جنگ تحمیلی پیوند می زند.

سید عبدالصمد موسوی، راهیان‌نور را فرصتی مغتنم و دانشگاهی بزرگ عملی دانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان پس از بازگشت، فرهنگ بزرگ دفاع مقدس را به خانواده‌ها و هم‌کلاسی‌های خود منتقل می‌کنند و به همت اولیای دانش‌آموزان، مدیران و کادر اجرایی مدرسه دانش‌آموزانی قوی و تمدن ساز برای آینده تربیت خواهیم کرد.

موسوی با بیان اینکه اردوی راهیان‌نور  کار مشترک آموزش و پرورش و سپاه است، ادامه داد: این اردوی ارزشمند تنها یک سفر معمولی نیست و دانش‌آموزان در کنار بازدید از مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس از برنامه‌های متنوع فرهنگی و تربیتی برخوردار خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید کشور، گفت: دستاوردهای دفاع مقدس و کشورمان باید به نسل جدید منتقل شود از این رو دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور کوله پشتی خود را از توشه معرفت دفاع مقدس، بصیرت، ایثار و شهادت، استکبار ستیزی و… پر می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آموزش و پروش به دنبال ایران قوی هستیم، مهارت و دانش دو بال دانش‌آموزان موفق دانست و گفت: ایران قوی جز با مدرسه قوی محقق نمی‌شود و لازمه آن دانش‌آموز قوی است چراکه محصلان امروز، مدیران آینده کشور هستند.

به گزارش سحاب پرس، در پایان این آیین بدرقه از خانواده شهیده راضیه کشاورز و شهیده مدافع سلامت مریم رحیمی تجلیل شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=79017

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.