• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس:

پروانه نظام صنفی به رسمیت شناخته شود

  • کد خبر : 7862
  • 27 شهریور 1399 - 5:42
پروانه نظام صنفی به رسمیت شناخته شود
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس درهمایش تبیین رویکردهای بخش کشاورزی با محوریت جهش تولید از مسئولین خواست که پروانه نظام صنفی کارهای کشاورزی به رسمیت شناخته شود و به عنوان مدرک معتبر و قابل استناد پذیرفته شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس: هدایت اله رحیمی در این همایش که با حضورعباس کشاورز قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی ، شاهرخ شجری معاون توسعه مدیریت و منابع ، امیررضا توکلی مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی ، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس و مدیران دستگاه‌های وابسته به جهاد کشاورزی در سالن جلسات سرم سازی رازی شیراز در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۵ و۲۶ شهریوربرگزارشد خواستار پذیرفته شدن پروانه نظام صنفی کارهای کشاورزی درمراحل مختلف اداری وبه عنوان مدرک معتبردر کارهای تعهد آور شد.
وی همچنین اضافه کرد: تعداد ۱۸۶شرکت های تعاونی روستایی با رویکرد تجاری، بازاریابی و بازار‌ رسانی و۱۶۲ شرکت تعاونی تولید که پیگیرمسائل و مشکلات فنی تولید بخش کشاورزی و در حوزه نوآوری وفعالیت های مربوط به کشت، داشت و برداشت فعالیت می کنند در کنار شرکت های تعاونی زنان روستایی ، شرکت های کشاورزی به خدمات رسانی به جامعه روستایی ، کشاورزان و دامداران مشغول می باشند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس افزود : شبکه تعاون روستایی با دارا بودن ۴۳۱ انبارخرید محصولات کشاورزی و ۱۳۹ مرکز خرید در سطح استان فارس با تجهیزات دوربین مداربسته ، آسفالت محوطه و دیوارکشی مراکز خرید و ۱۴۳ باسکول در پروسه خریدهای تضمینی، توافقی و حمایتی فعالیت می کند.
وی گفت: انبار سرد واقع شده در شمال استان فارس جهت ذخیره سازی سیب زمینی در اختیار کشاورزان عزیز می باشد و با دارا بودن ۸ مرکز فعال بذر بوجاری و توزیع بذور مورد نیاز کشاورزان را انجام می دهد.
این مقام مسئول افزود : سازمان تعاون روستایی بدلیل اینکه نزدیک به یک دهه زیر لوای خصوصی سازی قرار داشت امکان جذب نیرو نداشت و هم اکنون با کمبود نیرو مواجه می باشد وبه همین دلیل با تغییر رویکرد استفاده از تکنولوژی نوین و سامانه های مجازی بر این مشکل فائق آمده است.
رحیمی ادامه داد : در همین راستا سامانه مدیریت یکپارچه تعاونی های استان فارس با هدف هماهنگی بین گروه ها و تشکل ها و مشارکت صد در صدی اعضای تشکل ها در تصمیم گیری ها راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: این سامانه در راستای اعتمادسازی و جلب اعتماد کشاورزان به شبکه تعاون روستایی و با هدف برگزاری مجامع عمومی تشکل های بخش کشاورزی به صورت الکترونیکی و افزایش مشارکت اعضاء درتصمیم گیری ها درفرآیند انتخاب مدیرعامل و هیات مدیره و انتخابات مجامع عمومی به بهره‌برداری رسید.
این مقام مسئول افزود :مشخصات شناسنامه ای و شماره تلفن۴۵۰ هزار نفر اعضاء شرکت های تحت پوشش در این سامانه وارد شده است و از طریق این سامانه امکان برگزاری جلسات هم اندیشی و گفتگوی آنلاین فراهم گردیده است.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس خاطر نشان کرد: دوره ها و کارگاه ها و آزمون های مجازی جهت پرسنل،اعضاء هیات مدیره، بازرسین و اعضاء تشکل های بخش کشاورزی قابل برگزاری است.
رحیمی اضافه کرد : انتخاب مدیران عامل قوی و متخصص با همکاری سازمان نظام مهندسی و برگزاری کارگاه های آموزشی می تواند عملکرد شبکه تعاون روستایی فارس را در خدمات رسانی به بخش کشاورزی قوت ببخشد.
مدیرسازمان تعاون روستایی استان فارس همچنین به سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: اطلاعات تمامی محصولات خریداری شده توسط شبکه تعاون روستایی در این سامانه ثبت و قابل دسترسی خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد : شبکه تعاون روستایی در راستای خدمات رسانی به جامعه روستایی و کشاورزی توزیع آرد و سوخت روستایی و کود را به عهده دارد و بدلیل اختلاف قیمیت یارانه ای این محصولات با بازار آزاد در راستای کاهش درصد خطا توزیع این محصولات تحت نظارت همین سامانه ها انجام خواهد شد.
رحیمی تصریح کرد : شبکه تعاون روستایی در راستای رسیدن به اهداف استراتژیک بخش کشاورزی تلاش می کند و در کنار حمایت مسئولین می تواند به نحو احسن به وظایف محوله عمل نماید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=7862

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.