• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

روحیه ضداستکباری به نسل جدید منتقل شود

  • کد خبر : 78009
  • 13 آبان 1402 - 13:14
روحیه ضداستکباری به نسل جدید منتقل شود
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه روحیه ضد استکباری باید به نسل جدید منتقل شود، افزود: برخی می‌گویند زمان روحیه استکبارستیزی تمام شده است اما حوادث غزه نشان داد روحیه استکباری و وحشی‌گری همچنان به شدت در دولتمردان آمریکا و اسرائیل وجود دارد.

به گزارش سحاب پرس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۳ آبان در آئین استانی نواخته شدن زنگ روز دانش‌آموز و استکبارستیزی که همزمان با سراسر کشور و تمامی مدارس استان در دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری ناحیه ۲ شیراز نواخته شد،گفت: معمولاً در ایام‌الله که روز شعار و فعالیت میدانی است کمتر مجال سخن گفتن و گفت‌وگوی صمیمی با دانش‌آموزان است لذا در فرصت‌های دیگری باید گذشته انقلاب را برای دانش‌آموزان و نسل جدید تشریح کنیم.

وی تصریح کرد: فرصتی باید باشد تا نسل قدیم بتواند تجارب و آنچه گذشته این کشور و در مسیر انقلاب روی داده است را به نسل نو منتقل کند و این همان جهاد تبیین است که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه روز ۱۳ آبان، یادآور یکسری مظلومیت‌های مردم ماست،‌گفت: وقتی می‌گوییم استکبارستیزی، نسل ما حس نفرتی نسبت به عوامل استکبار دارد و دوست دارد این حس به نسل جدید منتقل شود زیرا با مطالعه تاریخ معاصر کشور متوجه جنایات و ظلم‌هایی که در حق ملت ایران روا داشته شده است، می‌شویم لذا دانش‌آموزان امروز باید بدانند آمریکا و ایادی او چه جنایت‌هایی علیه بشریت مرتکب شده‌اند.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه احساس ضد استکباری باید به نسل نو منتقل شود، افزود: در قبل از انقلاب بسیاری از آمریکایی‌ها در سمت‌های مختلف در ایران حضور داشتند. در فیش حقوقی آن‌ها بندی به نام حق توحش قید شده بود و به خیال خود ایرانی‌ها را وحشی می‌دانستند، این درحالی است که ما برعکس آمریکایی‌ها، دارای تمدن چند هزار ساله هستیم.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند زمان روحیه استکبارستیزی تمام شده است اما حوادث غزه نشان داد روحیه استکباری و وحشی‌گری همچنان به شدت در دولتمردان آمریکا و اسرائیل وجود دارد لذا استمرار روحیه استکبارستیزی در جهان همچنان ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه دراستان فارس افزود: ما در دنیا طرفدار عدالت و پشتیبان مظلومان و آزادی‌خواهان جهان هستیم؛ فخرفروشی نمی‌کنیم و فخرفروشی دیگران را نیز بر نمی‌تابیم.

وی به وجود قانون کاپیتولاسیون در ایران اشاره کرد و افزود: در قبل از انقلاب بر اساس این قانون اگر یک آمریکایی یک ایرانی را می‌کشت، کسی در ایران حق محاکمه‌اش را نداشت حتی اگر مقتول خود شاه بود اما اگر یک ایرانی صدمه‌ای به یک آمریکایی می‌زد، آن ایرانی را برای محاکمه به آمریکا می‌فرستادند لذا مردم در برابر این ظلم قیام کردند.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: در ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۷ دانش‌آموزان در اعتراض به تبعید حضرت امام خمینی (ره) به‌پا خواستند اما توسط رژیم به خاک و خون کشیده شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=78009

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.